خبر فوری

شیرخوارگان حسینی جزیره کیش با علی اصغر حسین(ع) همنوا شدند

هرمزبان:شیرخوارگان حسینی در جزیره کیش به منظور گرامیداشت مقام والای حضرت علی اصغر(ع)، با طفل شش ماهه حسین(ع) همنوا شدند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،در دومین روز از ماه محرم و در سیزدهمین همایش معنوی شیرخوارگان حسینی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کیش، جمعی از مادران عزادار فرزندان خود را با لباس های سبز و سربندهایی یا علی اصغر(ع)، یا زهرا(ع)، یا حسین(ع)، یا رقیه بنت الحسین(ع) و یا ابوالفضل(ع) آراستند و کودکان خود را نذر یاری حضرت مهدی(عج) کردند.
مادران عزادار در این آئین در حالیکه نوزادن خود را بر بالای دست گرفته بودند بر مصیبت خاندان حضرت امام حسین(ع) و غم از دست دادن طفل شش ماهه آن حضرت گریستند.
ناله های جانسوز مادران عزادار در این آئین معنوی با گریه های معصومانه کودکان درهم آمیخته شد و شور خاصی به این محفل بخشید.
محوطه مسجد امام حسن مجتبی(ع) مملو از مادرانی بود که به همراه کودکانشان آمده بودند تا بگویند راه علی اصغر(ع) با گذشت قرن ها همچنان ادامه دارد.
مداحی، سینه زنی، قرائت دعای فرج برای سلامتی امام عصر(عج) از بخش های دیگر این مراسم معنوی بود.
پس از مدیحه سرایی، عزاداری و روایتگری نحوه شهادت طفل شش ماهه کربلا، سوگندنامه ویژه این آئین قرائت شد و مادران فرزندان خود را نذر یاری امام زمان (عج) کردند.
در این آئین حجت الاسلام راشد یزدی استاد حوزه و دانشگاه نیز در مورد قانون زوجیت در عالم هستی، تاثیر پذیری کودک از اخلاق مادر، احترام به والدین به ویژه مادران، ایثار و از خود گذشتگی و نحوه شهادت حضرت علی اصغر(ع) و مظلومیت طفل شش ماهه کربلا سخنرانی کرد.
این همایش معنوی عصر امروز در سه هزار و 500 نقطه ایران و جهان برگزار شد.
همایش شیرخوارگان از سال 82 در مهدیه تهران کار خود را آغاز کرده است و ماهیت این همایش واقعه گویی حادثه عاشورا با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی اصغر(ع) است.

 

شیرخوارگان حسینی جزیره کیش با علی اصغر حسین(ع) همنوا شدند

شیرخوارگان حسینی جزیره کیش با علی اصغر حسین(ع) همنوا شدند

شیرخوارگان حسینی جزیره کیش با علی اصغر حسین(ع) همنوا شدند

 

منبع: ایرنا
(لینک)
کد خبر: 394849

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید