خبر فوری

دبیرکل آیمو:قدردان نقش مثبت ایران/مشتاق گسترش همکاری ها باتهران هستم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، «کی تاک لیم» در حاشیه دیدارش با «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، به خبرنگار ایرنا گفت: ایران یکی از مهمترین اعضاء سازمان بین المللی دریانوردی است.
وی افزود: ایران همواره در نشست های این سازمان فعال بوده است؛ هرچند طی چند سال گذشته به دلیل پاره ای از مشکلات همکاری های تهران با این سازمان تا حدودی کاهش یافت، اما از سال جاری این همکاری ها دوباره به نحو مطلوبی افزایش یافته است و ایران در جریان جلسات نقش فعالی دارد که من از این بابت قدردان هستم.
دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی با «مثبت» شمردن نقش ایران در سازمان جهانی دریانوردی بیان داشت که متعاقب توافق هسته ای و لغو تحریم های بین المللی، همکاری های تهران به طرز چشم گیری افزایش یافته که این مساله همچنین مورد استقبال سایر کشورهای عضو این نهاد بین المللی نیز قرار گرفته است.
«کی تاک لیم» بیان داشت: من نسبت به آینده همکاری ها و حضور فعال ایران در سازمان بین المللی دریانوردی خوش بین هستم و اطمینان دارم که بتوانم با دولت ایران رابطه نزدیکی داشته باشم و مشتاقانه در انتظار گسترش این همکاری هستم.
«حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن عصر چهارشنبه ضمن تسلیم رونوشت اعتبارنامه اش به «کی تاک لیم» دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی، تصریح کرد که تهران به دنبال افزایش همکاری‌هایش با آیمو است.
سازمان بین المللی دریانوردی از جمله سازمان های تخصصی ملل متحد به شمار می رود که در زمینه همکاری و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو در موضوعات فنی مربوط به کشتیرانی و استاندارهای ایمنی دریایی و نیز تصویب کنوانسیون های حمل و نقل دریایی فعالیت دارد.
این سازمان که از جمله اهدافش «ایمنی، امنیت، کشتی رانی کارآمد در اقیانوس های عاری از آلودگی» است هم اکنون با 171 عضو و 3 عضو وابسته، مقرش در لندن می باشد و ارکان اصلی آن شامل مجمع ، شورا و نیز پنج کمیته تخصصی است.
اروپام**4**ن**1552/ انتشار دهنده: قاسم شریعتی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید