خبر فوری

سهم فرهنگیان و آموزش و پرورش در برنامه ششم بسیار مطلوب لحاظ شده است

سهم فرهنگیان و آموزش و پرورش در برنامه ششم بسیار مطلوب لحاظ شده استبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، «محمد خدابخشی» در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان الیگودرز افزود: نقش و جایگاه معلمان در آینده و سرنوشت جامعه بسیار مهم و حیاتی است؛ لذا باید ضمن رسیدگی به نیازهای این قشر به ارتقا و سلامت فرهنگی جامعه کمک کنیم.

وی با اشاره به تبعیض در پرداخت مزایا و حقوق که از مهمترین دغدغه ها و مشکلات معلمان است، اظهار کرد: در قانون جدید، دولت مکلف شده تمام پرداخت ها را به کارمندان شفاف سازی کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: اختلاف پرداخت ها در دستگاه های اجرایی نباید بیشتر از 20 درصد باشد و این قانون شامل همه نیروها از قبیل رسمی، قراردادی و سایر مستخدمان است.

وی افزود: اجرای این قانون از سال 1396 آغاز می شود که با اجرا شدن آن مشکلات فراوانی از کارمندان حل خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فراوان فرهنگیان الیگودرز، خواستار رفع این مشکلات شد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری های صورت گرفته درمانگاه فرهنگیان در این شهرستان تأسیس و راه اندازی شود.

وی همچنین جذب فارغ التحصیلان بومی و ایجاد رشته های جدید متناسب با بازار کار را از مطالبات مردم الیگودرز دانست و بر لزوم تلاش برای رفع این محرومیت ها تأکید کرد.

** عدالت آموزشی در مناطق محروم از سیاست های وزارت آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان نیز در این بازدید گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش توسعه و عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور است.

«گودرز کریمی فر» افزود: آموزش و پرورش مشکلات فراوانی دارد و به تنهایی قادر به تجهیز، نوسازی و ساخت فضاهای آموزشی نیست.

وی اضافه کرد: نیازمند عزم جدی و مشارکت فعالانه گروه ها و اشخاص حقیقی و حقوقی و خیرین برای نوسازی و تکمیل فضاهای آموزشی در لرستان هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، مدیریت بهره وری را یک شاخص برای مدیران دانست و گفت: مدیران باید با امکانات موجود نهایت خدمت را به جامعه فرهنگی کشور ارایه کنند.

وی افزود: ارتقای کیفیت آموزش مهمترین برنامه دولت تدبیرو امید در وزارت آموزش وپرورش است که در این راستا موفق عمل کرده ایم.

شهرستان الیگودرز وسیع ترین شهرستان استان لرستان است که در شرق این استان قرار دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید