خبر فوری

جزئیات پروژه‌های عمرانی لرستان/ ۵۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرد

محمد اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره روند اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اظهار داشت: این اقدام در راستای توسعه استان از نظر کمی و کیفی بوده و باید زمینه برای برقراری پروازهای خارجی در این فرودگاه فراهم شود.

وی با بیان اینکه در گذشته پرواز نجف در فرودگاه خرم آباد برگزار می شد گفت: همچنین پرواز خرم آباد – مشهد نیز در این فرودگاه برگزار می شد.

اجرای ۱۵۰۰ پروژه طی امسال در لرستان

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر لزوم استقبال مردم لرستان از پروازهای فرودگاه خرم آباد عنوان کرد: به طور حتم برقراری پروازهای بیشتر به استقبال مردم از آنها بستگی دارد.

اصلانی با بیان اینکه در مجموع ۵۸۱ طرح در قالب هزار و ۵۸۷ پروژه طی امسال در دست اجرا است گفت: تا کنون از محل ردیف های مختلف اعتباری بیش از ۶۰۳ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی پیش بینی شده که از این میزان ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

معاون عمرانی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان امسال میزان نقدینگی که به استان ابلاغ می شود عدد قابل توجهی باشد افزود: همچنین اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

اصلانی با اشاره به اجرای ۳۹۴ پروژه اقتصاد مقاومتی با اعتبار سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در لرستان گفت: تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان از این پروژه ها در استان به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: تا کنون ۹۶.۵ درصد از برنامه های پیش بینی شده برای مدیران در حوزه اقتصاد مقاومتی استان تحقق پیدا کرده است.

۷۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در لرستان افتتاح شد

معاون عمرانی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تا کنون ۷۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در لرستان به بهره برداری رسیده است گفت: امیدواریم بر اساس برنامه زمانبدی شده مابقی پروژه های اقتصاد مقاومتی استان به بهره برداری برسند.

اصلانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای دو پروژه اصلی در این حوزه گفت: آزاد راه خرم آباد – اراک و راه آهن خرم آباد – بروجرد – دورود از جمله این پروژه ها است.

وی با اشاره به اینکه راه آهن لرستان اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد و آزاد راه نیز هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دارند گفت: خوشبختانه هردو پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا به صورت فعال در حال اجرا بوده و از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار هستند.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قسمت عمده ای از آزاد راه خرم آباد – اراک که ۶۷ کیلومتر از آن در حوزه استان لرستان بوده تا پایان سال ۹۶ افتتاح شود گفت: همچنین راه آهن لرستان نیز در حال حاضر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۲۹۰ پروژه به بخش خصوصی واگذار می شود

اصلانی همچنین در ادامه سخنان خود به موضوع واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این راستا ۲۹۰ پروژه در لرستان وجود دارد که می توانند در چارچوب قانون به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی  با بیان اینکه تاکنون از این تعداد ۸۱ پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است گفت: در این راستا از همه سرمایه گذاران برای واگذاری این طرح ها به آنها دعوت به عمل می آید چرا که این امر موجب پویایی و رونق اقتصادی لرستان می شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان همچنین با اشاره به پروژه دهکده المپیک عنوان کرد: در قالب این پروژه تعداد زیادی طرح و پروژه پیش بینی شده و متاسفانه هرکدام از این پروژه ها دارای درصد پیشرفت فیزیکی پایینی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید