خبر فوری

جشنواره یاس از یک عمر فعالیت هنری داریوش اسدزاده تقدیر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس، داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در جشنواره بین المللی فیلم یاس تقدیر می‌شود.

داریوش اسدزاده متولد 1302 كرمانشاه و فارغ التحصیل از دانشكده بازرگانی و دارایی است. وی فعالیت هنری خود را سال 1324 در تئاتر تهران آغاز كرد و از طرف مركز هنرهای ملی به جشنواره تئاتر پاریس اعزام شد.

وی بعد از مراجعت به كارگردانی تئاتر مشغول شد و در سال 1346 بنا به دعوت یكی از استودیوهای فیلمبرداری عازم مینالوتا آمریكا شد و در فیلم «در آمریكا اتفاق افتاد» به عنوان نویسنده و بازیگر فعالیت سینمایی خود را آغاز كرد. 

اسدزاده در سال 1365 به وطن بازگشت و درسینما و تلویزیون ایران مشغول شد. از دیگر فعالیت های وی می توان به سمت ریاست انجمن بازیگران سینمای ایران و در سه دوره جزء اعضای داوران فیلم های ایرانی خانه سینما اشاره كرد. 

اسدزاده همچنین ریاست هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی هنری «كیمیا» را عهده دار است. وی تاکنون در بیش از 80 فیلم سینمایی همچون «50 کیلو آلبالو»، «جعبه موسیقی»، «بوی کافور، عطریاس»، «دوازده صندلی»، «روز شیطان»، «بلوف»، «همسر» و… و بیش از 60 سریال و فیلم تلویزیونی همچون «سمندون»، «خانه سبز»، «آژانس دوستی»، «دردسرهای عظیم2» و… بازی کرده است.
«سیری در تاریخ تئاتر ایران (قبل از اسلام تا سال ۱۳۵۷ شمسی)»، «برگ‌های خواندنی» و «از لاله زار تا شانزه لیزه» از جمله آثاری است که این هنرمند تاکنون به نگارش درآورده است.

در سومین دوره از جشنواره فیلم یاس از مجید مظفری، داوود میرباقری و کتایون ریاحی تجلیل و تقدیر شد.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری سید مصطفی ابطحی ۲۲تا 26 آذر در استان مازندران برگزار می شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید