خبر فوری

سفرهای خارجی همیشه باعث پیشرفت نمی شود

دبیر فدراسیون تنیس روی میز: سفرهای خارجی همیشه باعث پیشرفت نمی شودمحمود نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: رشته تنیس روی میز رشته ایست که قهرمانان حاضر در آن می‌توانند تا سنین بالا فعالیت و به کشورشان خدمت کنند. نمونه بارز آن ورزشکاران چینی هستند که با سن بالا به فعالیت و تمرین می‌پردازند و در رقابت‌های بین امللی موفق به کسب نتایج بسیار درخشانی می شوند. 
وی گفت: نوشاد عالمیان بازیکن تیم ملی هم اکنون 25 سال سن دارد. او در المپیک نتوانست انتظارات را برآورده سازد و همین موضوع باعث ارائه نظرات بسیاری در رابطه با وی و ادامه فعالیت حرفه‌ای اش شد. اما با توجه به حمایت هایی که از طرف فدراسیون و خانواده اش شد روحیه اش بدتر شد و توانست نمایش قابل قبولی در تورهای جهانی اتریش و سوئد داشته باشد.
نظری افزود: او قبل از شروع بازی های امپیک کاملا آماده بود ولی در المپیک نتوانست طبق انتظارات پیش رود. این اتفاق عجیبی نبود و ممکن بود برای هر بازیکنی رخ دهد. در آن شرایط هم همه ما به توانائیهایش ایمان داشتیم و مطمئن بودیم که او بازیکن توانمندیست و در صورت فراهم بودن شرایط می تواند موفق به کسب نتایج بسیار خوبی شود.
وی گفت: نکته مثبتی که در تورهای جهانی اخیر می توان به آن اشاره کرد این است که نوشاد عالمیان به این باور رسید که هنوز بازیکنی توانمند است و می تواند در پیراهن تیم ملی کشورش موفق به کسب نتایج ارزشمندی شود. او باید به پشتکار و جدیت بیشتر تمرین کند زیرا ظرفیت لازم برای کسب نتایج بهتر را در رقابت های بین المللی دارد.
دبیر فدراسیون تنیس روی میز افزود: بطورکلی فدراسیون اعتقاد زیادی به برگزاری اردوهای داخلی دارد. با برگزاری اردوهای مستمر می توان موفق به پیشبرد برنامه های مورد نظر شد. پس از حضور بازیکنان در تورهای اتریش و سوئد برگزاری تورایرانی و رنکینگ ملی مهمترین برنامه پیش روی فدراسیون است.
وی گفت: معتقدیم که اگر بازیکنان تحت نظر باشند می توانند از همه توانائیهای خود برای تقویت نقاط ضعف استفاده کنند و به شرایط ایده ال فنی و فیزیکی دست یابند. برخلاف آنچه که تصور می شود سفرهای خارجی مستمر همیشه در افزایش توانایی بازیکنان موثر نیست و می تواند نتیجه عکس به دنبال داشته باشد. 
نظری افزود: در فدراسیون گذشته بازیکنان در رقابت های بین المللی بسیار زیادی حضور می یافتند. در المپیک 2012 لندن رنکینگ نوشاد عالمیان 50 بود ولی در ادامه دیدیم که این رنکینگ به عدد 120 رسید. این نشان می دهد که سفرهای خارجی بدون برنامه نه تنها باعث پیشرفت نمی شود بلکه زمینه پس رفت را هم فراهم می کند.
وی گفت: طبق برنامه ریزی های اخیر انجام گرفته حضور مستمر بازیکنان در اردوی تیم ملی و انتخاب دقیق تورهای بین المللی دارای رنکینگ از جمله مواردیست که فدراسیون با جدیت آن را دنبال خواهد کرد. افزایش کیفیت اردوها هم نکته ایست که از نگاه فدراسیون دور نمانده است.
نظری افزود: افزایش دانش مربیان و استفاده از حریف های تمرینی خارجی 2 راهکاریست که در اردوهای تیم ملی عملی خواهد شد. حضور حریفان تمرینی خارجی با کیفیت می‌تواند با هزینه کم زمینه رشد فنی بازیکنان را فراهم و آنها را به شرایط ایده ال برای کسب نتیجه در رقابت های بین المللی آماده کند.
وی درباره برگزاری تور ایرانی و رنکینگ ملی گفت: در گذشته سالی 2 بار مسابقات آزاد برگزار می شد و بازیکنان جواز حضور در مسابقات دسته 3، دسته 2 و دسته برتر می شدند. اما فدراسیون تصمیم گرفت تا با الگوبرداری از تورهای جهانی سیستم جدیدی طراحی کند. این سیستم دارای رنکینگ ملی است و بازیکنان حاضر در اردو موظف به حضور در آن هستند.
نظری افزود: طبق برنامه 2 تور ایرانی در بخش آقایان و 2 تور هم برای بانوان برگزار خواهد شد. در گذشته مسابقات دسته برتر همیشه در تهران برگزار می شد اما تور ایرانی در مناطق مختلف کشور برگزار خواهد شد و هم اکنون فدراسیون مشغول بررسی شرایط میزبانی استان های مختلف برای برگزاری این تورهاست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید