خبر فوری

صید ماهیان یال اسبی در صیدگاه های هرمزگان با 21 فروند شناور اختصاصی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار ایرنا، مسعود بارانی دوشنبه اظهار داشت: آبهای جنوب جزیره هنگام و سیریک مهمترین صیدگاه ماهیان یال اسبی در هرمزگان است.
وی با بیان اینکه صید ماهیان یال اسبی در آبهای هرمزگان تا اسفند ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال 2 هزار و 800 تن ماهی یال اسبی در استان صید شود که تفاوتی با صید پارسال ندارد .
بارانی بیان داشت: ماهیان یال اسبی صید شده در سال گذشته به ارزش 64 میلیون دلار به کشورهای ویتنام ، چین و تایلند صادر شد.
هرمزگان رتبه نخست صید ماهیان یال اسبی را در کشور به خود اختصاص داده است .
ماهیان یال اسبی جز ماهی های با ارزش اقتصادی در آبهای خلیج فارس و دریای عمان هستند و در استان هرمزگان صید این آبزیان از اواخر آبان ماه هرسال شروع و اواخر اسفند ماه به پایان می رسد.
به علت نداشتن مصرف خوراکی ماهی یال اسبی درداخل کشور، این ماهی غیرمعقول به منظوراستفاده صنعتی و خوراکی به کشورهای جنوب شرقی آسیا بویژه کشورهای چین ، کره ،ژاپن و تایلند صادر می شود.
ذخایر ماهی یال اسبی یکی از مهمترین منابع پروتئین دریایی است که در تمام آب های گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان پراکنش دارند و خلیج فارس و دریای عمان هم یکی از محل های بسیار مناسب صید این ماهی محسوب می شود.
ماهی یال اسبی جزو ماهیان غیر خوراکی و گونه های کمتر صید شده است که به منظور کاهش فشار بر ذخایر دیگر گونه های آبزی صید می شود که می تواند علاوه بر اشتغالزایی و درآمدزایی به صیادان ، ارزآوری بسیاری خوبی برای کشور داشته باشد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تینده

درباره

دیدگاهتان را بنویسید