خبر فوری

با حضور مدیرکل تعاون و کار هرمزگان، اعضای شورای شهر و مدیران صنایع غرب// راهکارهای جذب نیروهای بومی در صنایع غرب بندرعباس بررسی شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، در این نشست مهندس سلیمی با بیان اینکه جذب نیروهای بومی دغدغه همه مسوولان استان است، گفت: مدیران باید توجه ویژه‌ای در جهت به کارگیری جوانان بومی استان داشته باشند.

وی رعایت حداقل سهمیه 50 درصدی اشتغال افراد بومی در صنایع و بنگاههای اقتصادی، لزوم ترکیب اعضای هیات مدیره شرکتها و کارخانجات از افراد بومی، ایجاد ساز و کار نظارت بر بکارگیری نیروها در کارخانجات و ضرورت جذب نیروهای جویای کار در بخشهای خصوصی از طریق کاریابیها، تعریف واحد از واژه بومی، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی جهت ایجاد اشتغال بویژه اشتغال زنان در روستاها، ساماندهی افراد جویای کار در قالب تعاونی، ایجاد مراکز برای عرضه فروش محصولات تولیدی ایجاد مشوق های لازم برای شرکتهایی که جذب نیروی بومی را در اولویت قرار می دهند، را از جمله راهکارهای عنوان کرد که می تواند در جذب نیروی بومی منطقه موثر باشد.

مهندس سلیمی در ادامه با بیان اینکه مرجع تصمیم گیری در خصوص ارائه آمار اشتغال و اعلام نرخ بیکاری در کشور، مرکز آمار ایران است، افزود: بر این اساس نرخ بیکاری استان در بهار1395 برابر با 11 و یک دهم درصد اعلام شده و روند تغییرات این شاخص نسبت به دوره مشابه سال قبل چهار و نیم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی اظهارامیدواری کرد: با نتایج سرشماری نفوس و مسکن امسال بتوان به وضعیت دقیق تری از آمار اشتغال و بیکاری استان دست یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، اظهارداشت: از کل جمعیت استان هرمزگان حدود 305 هزار نفر بیمه شده اصلی سازمان تأمین اجتماعی و 530 هزار نفر نیز بیمه‌ شده تبعی این سازمان هستند که با احتساب مستمری‌بگیران و … بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در هرمزگان در مجموع 890 هزار نفر تحت پوشش می باشند که57  درصد کل جمعیت استان را در بر می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان موضوع اشتغال را یکی از مهم ترین دغدغه های دولت عنوان و اضافه کرد: علاوه بر ایجاد اشتغال در صنایع، از مشاغل خانگی بعنوان یکی راهکارهای مناسب برای ایجاد اشتغال در استان نباید غافل شد چرا که مشاغل خانگی نیاز به سرمایه زیادی ندارد.

وی گفت: پرداخت حدود 110 میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای بیش از 8هزار متقاضی مشاغل خانگی، جذب بیش از 6 هزار نفر از جویندگان کار از طریق کاریابی های استان و افزایش 10 هزار و 796 نفری بیمه شدگان اصلی از شهریور 94 تا شهریور 95 نشان  از ایجاد اشتغال در استان می باشد.

به گفته ی مهندس سلیمی، این اداره کل با همکاری تامین اجتماعی استان، امار نیروهای مشغول در صنایع را در دست بررسی دارد.

در این نشست مدیران شرکتهای صنایع غرب استان اظهارداشتند که بیش از نیمی از نیروهای این صنایع بومی می باشند و جذب این نیروها از طریق آزمون های تخصصی و مصاحبه صورت گرفته و اولویت جذب آنان نیز نیروهای بومی متخصص می باشد.

همچنین اعضای شورایی شهر نیز در خصوص جذب نیروها و ایجاد اشتغال در استان نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود را عنوان کردند.

درباره

دیدگاهتان را بنویسید