خبر فوری

آغاز عملیات اجرایی اورژانس هسته‌ای و بیمارستان قلب در بوشهر

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: اورژانس هسته‌ای و عمومی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر با زیربنای 8 هزار متر مربع با مشارکت سازمان انرژی اتمی در مدت 18 ماه ساخته می‌شود.

علیرضا رئیسی با اشاره به میزان اعتبار این پروژه گفت: میزان اعتبار تخصیصی این پروژه 340 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت است.

وی افزود: با ساخت و بهره‌برداری از اورژانس هسته‌ای و عمومی بیمارستان شهدای خلیج فارس تعداد 101 تخت به مجموع تخت‌های این بیمارستان افزوده می‌شود.

* آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی قلب بوشهر

عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی قلب بوشهر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

بیمارستان تخصصی قلب بوشهر دومین پروژه‌ای است که بعد از اورژانس هسته‌ای با همکاری سازمان انرژی اتمی در استان بوشهر احداث می‌شود.

بیمارستان تخصصی قلب بوشهر با ظرفیت 200 تخت احداث می‌شود که دارای زیر بنایی به مساحت 30 هزار متر با اعتبار 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان انرژی اتمی برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

بیمارستان قلب بوشهر شامل بخش‌های اتاق عمل قلب، آنژیوگرافی، مراقبت‌های ویژه، مراقبت‌های میانی قلب و بخش‌های فوق تخصصی خواهد بود.

گفتنی است، بیماری‌های قلب و عروق اولین علت مرگ و میر در استان بوشهر است که این بیمارستان می‌تواند با خدمات درمانی سریع و به موقع باعث کاهش مشکلات و ارتقای سطح سلامت مردم استان شود.

عملیات اجرایی مرکز تحقیقاتی و درمانی بیماری‌های خاص نیز با حضور وزیر بهداشت در بوشهر آغاز شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نخستین ساعات دومین روز سفر خود به استان بوشهر با حضور در مرکز این استان کلنگ احداث مرکز تحقیقاتی و درمانی بیماری‌های خاص را به زمین زد.

این مرکز تحقیقاتی با زیر بنای 5 هزار متر مربع طی 2 سال ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد و اعتبار این پروژه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تأمین اعتبار شده است، همچنین میزان اعتبار ساخت و تجهیز این مرکز تحقیقاتی و درمانی 200 میلیارد ریال است.

با افتتاح و راه‌اندازی این مرکز، امکان اقدامات تشخصی و درمانی برای بیماران پیوندی، تالاسمی، دیابت، هموفیلی، ام.اس و ژنتیکی فراهم می‌شود.

* رونمایی از تفاهم‌نامه ساخت و تجهیز 37 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای استان بوشهر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین روز از سفر خود به استان بوشهر تفاهم‌نامه ساخت و تجهیز 37 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای را رونمایی کرد.

با امضاء این تفاهم‌نامه طی امسال و سال آینده، 37 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای با زیربنای 7500 متر مربع در سطح استان بوشهر ساخته و تجهیز می‌شوند.

در مجموع 240 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت و استانداری بوشهر برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

با احداث این تعداد پایگاه اورژانس ضمن ارائه خدمات سریع، به موقع و مطلوب باعث رضایتمندی مردم ولایت مدار استان بوشهر شود.

* بهره‌برداری از 17 دستگاه آمبولانس با تخت ویژه سیار

در دومین روز حضور وزیر بهداشت در بوشهر از هفده دستگاه آمبولانس با تخت ویژه سیار بهره‌برداری شد.

این تعداد آمبولانس که به ناوگان اورژانس سرتاسر استان اضافه می‌شود مجهز به تخت‌های (ICU) و(NICU) بوده که برای ارتقای این آمبولانس‌ها به تخت های ویژه 34 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت هزینه شده است.

با تجهیز ناوگان اورژانس استان به آمبولانس‌های با تخت ویژه، امکان خدمات دهی به بیماران قلبی عروقی با کیفیت و سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید