خبر فوری

جاسم جادری: عملیاتی‌شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند سرمایه‌گذاری در بنادر و دریانوردی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جاسم جادری ظهر امروز در آئین تکریم از مدیرکل سابق و معارفه مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به وجود 5 هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی در کشور و 2 هزار و 200 کیلومتر آن در استان هرمزگان اظهارداشت: سهم بسیار بزرگی از حمل و نقل دنیا در کنار خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود اما سهم ایران از این حمل و نقل کمتر از 7درصد بوده و درآمد داخلی کشور از دریا نیز 2 درصد است که مقرر شده این سهم در برنامه ششم توسعه به 10 درصد برسد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از مشارکت و همکاری بخش خصوصی، بیان‌داشت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند پروژه‌های دریایی را تکمیل و بنادر را رونق دهند و همچنین در این راستا می‌توانیم از تجارب کشورهای خارجی استفاده کنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مردمی‌کردن اقتصاد تلقی فرمودند، عنوان‌کرد: بر اساس این سیاست سرمایه بسیاری در حوزه بنادر استان جذب شد و امروز بندر شهید رجایی بندری مهم در کل منطقه محسوب می‌شود.

جادری با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی درست اقتصاد دریامحور کشور را متحول کنیم، ابرازداشت: مزیت نسبی کشور ما دریاست که می‌تواند اقتصاد ما را متحول کند و برای عملیاتی‌کردن اقتصاد مقاومتی باید به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بنادر و دریانوردی و کشتی‌سازی برویم.

وی گفت: ما به عنوان پیشتازان اقتصاد مقاومتی این مسئولیت را بر عهده داریم که اقتصاد دریا محور را در برنامه ششم عملیاتی کنیم و نیاز است به سمت سیاست‌گذاری هماهنگ و تدوین استراتژی و آموزش نیروی انسانی مرتبط با صنعت دریا برویم.

استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: به دلیل توجه ویژه‌ای که نسبت به استان هرمزگان وجود دارد این استان قلب تپنده توسعه ایران اسلامی است و با اقدامات صورت گرفته استان هرمزگان رتبه اول کشوری را در اقتصاد مقاومتی به دست آورد که این افتخار با تلاش‌های مدیران اجرایی استان و حمایت‌های نمایندگان به دست آمد.

جادری همچنین ابراهیم ایدنی مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی استان هرمزگان را از مدیران موفق استان دانست و بیان0157داشت: اقدامات صورت گرفته در این دوره مدیریتی افتخارات و کارنامه درخشانی به همراه داشته و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری با دید تقویت بخش خصوصی در این دوره صورت گرفت.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید