خبر فوری

انتقاد حجت الاسلام بارانی از بلاتکلیفی مصوبه استقرار کلانتری

هرمزبان:حجت الاسلام بارانی گفت: در خطبه های جمعه های قبل  تحقق این وعده و مصوبه مهم راه اندازی کلانتری که مطالبه مردم است مورد تاکید قرار گرفت ولی از سوی فرمانداری به عنوان رئیس شورای تامین اقدامی در این باره صورت نگرفت.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از پایگاه خبری هشت بندی،حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های این هفته نماز جمعه در هشت بندی  با اشاره به سالروز عید غدیر  بیان داشت: ولایت رو ح توحید است  و اگر ولایت از توحید گرفته شود و اگر توحید را منهای ولایت فرض کنیم  دیگر هیچ توحید و خدا پرستی باقی نمی ماند .

وی در ادامه افزود: ولایت ضامن استقرار و دوام توحید و اسلام در هر جامعه ای است  و ولایت امری فردی نیست و ولایت روح عبودیت رحمان است و ولایت و بندگی انسان در یک مسیر قرار می گیرند .

وی در ادامه به مناسبت روز  نیروی انتظامی بیان داشت: مردم  نیروی انتظامی امین ، مقتدر ، هوشمند ، سالم ، امین ، سریع به هنگام، و مودب  می خواهند.

حجت الاسلام بارانی در ادامه تصریح کرد: نیروی همیشه حاضر و در بین مردم نیروی انتظامی مورد انتظار همگان است و اگر اشکالاتی وجود دارد با نظارت مجموعه نیروی انتظامی این ایرادات باید برطرف گردد  و از جایگاه این نهاد انقلابی دفاع گردد.

خطیب جمعه هشت بندی  در ادامه از خدمات فرماندهی انتظامی منطقه به خاطر اقدامات مناسب امنیتی قدردانی نمود.

امام جمعه هشتبندی  و توکهور در ادامه با اشاره  به مصوبه بر زمین مانده استقرار کلانتری  با درخواست از فرماندهی انتظامی استان هرمزگان و شهرستان میناب خواستار تحقق وعده آنها در خصوص استقرار کلانتری  در این شهر شد.

وی در ادامه بیان داشت: مصوبه  استقرار کلانتری  چندین مدت است که تصویب شده است و در سفر  سال گذشته استاندار محترم هرمزگان به منطقه دوباره مورد بررسی و تایید قرار گرفت  و در خطبه های جمعه های قبل  تحقق این وعده و مصوبه مهم که مطالبه مردم است مورد تاکید قرار گرفت ولی از سوی فرمانداری به عنوان رئیس شورای تامین اقدامی در این باره صورت نگرفت.

حجت الاسلام بارانی در ادامه افزود: استقرار کلانتری نقش اساسی  در بهبود شرایط امنیتی منطقه دارد و باید هر چه سریعتر  این وعده مهم محقق گردد.

وی در ادامه به حوادث فاجعه بار منا اشاره کرد و بیان داشت:این  واقعه  قلب همگی را  به درد آورد  و اعیاد مبارکه را به عزا تبدیل کرد .

وی در ادامه افزود: هر ساله در این ایام شاهد بازگشت حجاج خانه خدا بودیم و  همه مردم  خوشحال بودند  ولی امسال برعکس همه سالها مردم عزدار شدند.

حجت الاسلام بارانی در ادامه بیان داشت : مسئولیت این حادثه سنگین  بر دوش حکام فاسد و بی لیاقت آل سعود است  که خائنان به امت اسلامی هستند و این حادثه حاصل بی مدیریتی حکام سعودی بود و بسیاری از حجاج با لب تشنه جان دادند  و هیچ نیروی امدادی در صحنه نبوده و تنها نیروهای امنیتی بوده اند که وضعیت را وخیم تر کرده ند .

خطیب جمعه هشتبندی همچنین اضافه کرد : آل سعود باید پاسخگوی جنایات  خود باشد و بی شک بی کفایتی این خاندان که عامل این حادثه است  و حکامی که باید تمام دغدغه خود را  در راه حفظ جان، مال ، ناموس امت  اسلامی قرار بدهد فقط به فکر آدم کشی و پرورش تروریست  یا خوش گذارنی در کشورهای اروپایی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه  کشتار مردم یمن اولویت اول حکام سعودی است  با  طرح  این سوال گفت: آیا همه هم و غم حکام سعودی کشتار  مردم یمن باید باشد یا پرورش ترویست و فرستادن آنها به سوریه و عراق  برای کشتار و آواره کردن مسلمانان یا اداره امور حج  و با این افتضاحات امنیتی وقوع چنین  حوادثی رقت باری از سوی حکام سعودی طبیعی است.

امام جمعه هشت بندی همچنین تصریح کرد: سعودی موظف است پیکیر جان باختگان را به کشور این  بفرستد  و طی یک هفته  صحبت ها ی بدی شنیده می شد و در میان سخنان ضعیف برخی ها که سخن از تعامل  و گفتگو  با  این حکام فاسد را می زدند ولی امر مسلمین جهان  با یک اقدام انقلابی هشداری شدید لحن به حکام سعودی دادند  و این امر باعث شد سریعاً آل سعود رفتار خود را تغییر دهد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل آنکه عربستان زیر بار مسئولیت این فاجعه نرفته است کمیته حقیقت یاب تشکیل گردد و کشورهای اسلامی مراسم حج  را به صورت شورایی برگزار  کنند.

حجت الاسلام بارانی همچنین خاطر نشان کرد: عملکرد ضعیف حکام عربستان هیچ ربطی به اصل موضوع حج ندارد  و حج باید به عنوان یک فرصت ویژه برای اتحاد امت اسلامی  تقویت گردد .

وی در ادامه افزود : مقامات سعودی هر چه سریعتر باید سرنوشت  حجاج  را مشخص کنند  و این موضوع بسیاری از خانوده ها را نگران نموده است .

وی در ادامه با اشاره به ملاقات و دست دادن وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور آمریکا  گفت این اقدام   در سایه ضعف دستگاه دیپلماسی صورت گرفت.

امام جمعه هشتبندی و توکهور در این رابطه گفت: این اقدامات در کارنامه وزیر امور خارجه تازگی ندارد  و این قضایا موجب سوء استفاده رسانه های بیگانگان شده است .

حجت الاسلام بارانی همچنین اضافه کرد: ما شاهد انفعال از مبانی و گفتمان  انقلاب در سیاست خارجی هستیم که  در چند روز اخیر  بیشتر خونمایی کرد .

وی در ادامه افزود: سیاست خارجی وارد فازی شده است که رهبری نسبت به آن هشدار داده اند و ذیل پروژه پس از برجام قابل بحث است.

وی همچنین تصریح کرد: مسئولان  سیاست خارجی بدانند گفتمان انقلابی است که به ایران  عزت و اقتدار داده است  و نفوذ منطقه ای ایران ناشی از گفتمان انقلابی آن است .

وی در ادامه افزود: حرف از تعامل دو جانبه با آمریکا  این کشور را پروتر  و قلدر تر نموده است  و ربط دادن دیدار با رئیس جمهور آمریکا به یک اتفاق قابل پذیر ش نیست و آمریکا به دنبال سیطره بر جهان به ویژه بر ایران اسلامی است .

کد خبر: 394797

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید