خبر فوری

سد دشت پلنگ با هدف تامین آب شرب و صنعت شهرستان دشتی احداث می‌شود

سد دشت پلنگ با هدف تامین آب شرب و a href=

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سیدکمال‌الدین شهریاری صبح امروز در نشست بررسی طرح‌های تقویت منابع آبی در شهرستان دشتی با بیان اینکه تقویت سفره‌های زیر زمینی در دشت‌های بحرانی از اولویت‌های وزارت نیرو است اظهار داشت: برای تقویت منابع آبی در دشت‌های بحرانی، ساخت بندها و سدهای تغذیه مصنوعی مورد توجه قرار دارد.

وی شهرستان دشتی را از نقاط بحران‌زده در منابع آبی کشاورزی و آشامیدنی دانست و تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت مهمی در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی خارج از فصل و محصولات جالیزی و گلخانه‌ای دارد که نقش مهمی در تامین محصولات ایفا می‌کند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از ساخت بند قیزقلعه در شهرستان دشتی خبرداد و افزود: احداث بند ذخیره‌ای قیز قلعه، کشاورزی منطقه دشت پلنگ را متحول می‌کند.

شهریاری با بیان اینکه افت منابع آب زیرزمینی محدوده دشت پلنگ به عنوان قطب کشاورزی دشتی، بسیار خطرناک است تاکید کرد: اجرای پروژه‌های آب‌خیزداری و بندهای مختلف نقش بسیار خوبی در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی این دشت دارد.

وی با اشاره به سد دشت پلنگ که با هدف تامین آب شرب و صنعت شهرستان دشتی احداث می‌شود، تصریح کرد: افزایش اشتغال در محدوده طرح و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها و بهبود وضعیت زیست محیطی از مهمترین اثرات این سد است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی هماهنگی سازمانها و نهادهای ذیربط در زمینه برنامه‌ریزی حفظ منابع آب و خاک و جلب مشارکت مردم را برای توسعه آبخیزداری ضروری دانست و گفت: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان بوشهر با توجه به پدیده خشکسالی و و بروز سیل‌های مخرب نیاز به هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر است.

درباره

دیدگاهتان را بنویسید