کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در میناب برگزار شد+ تصاویر

در ابتدای این کارگاه آموزشی، امیر مهدی حسینی معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان میناب با اشاره به اهمیت پیشگیری در کاهش آسیب های اجتماعی بیان نمود: بسیاری از آسیب های موجود، از اعتیاد و به خصوص اعتیاد مواد مخدر صنعتی سرچشمه می گیرند.

وی افزود: مواد مخدر سنتی اراده افراد را تضعیف می کرد و غالب آثار زیان بار آن در مصرف طولانی مدت ظهور و بروز پیدا می کرد درحالی که مواد مخدر صنعتی به طور کل جلوی اراده افراد را می گیرد و از نتایج ملموس بعضی از آن مواد، انداختن خود از ساختمان، تجاوز، قتل و از هم پاشیدن بنیان خانواده ها است.

مهدی حسینی با اشاره به اینکه دشمن با مواد مخدر صنعتی در حال حمله به سرمایه اصلی کشور یعنی جوانان این مرز و بوم است، توجه به بحث پدافند غیرعامل در مقابله با مواد مخدر و آموزش همگانی در این زمینه را ضروری دانست.

ستوان دوم محمودی مسئول آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان نیز با اشاره به اینکه مواد مخدر سالانه تعداد زیادی از جوانان ایرانی را به کام مرگ می فرستد، بیان داشت «طبق فرموده مقام معظم رهبری، مواد مخدر سومین معضل کشور است.

محمودی با اشاره به کاربرد برخی از انواع مواد مخدر در تولید داروها و مسکن ها، افزود: از گذشته نیز مواد مخدر مورد استفاده قرار می گرفته و اسناد تاریخی متعددی گویای این مدعا هستند.

وی اظهار داشت: تا سال 2001 میلادی مواد مخدر سنتی در ایران وجود داشت ولی پس از حمله آمریکا و هم پیمانانش (ناتو) به افغانستان ورود مواد مخدر صنعتی به کشور آغاز شد.

مسئول آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان، علت ورود مواد روان گردان به ایران را دشمنی آمریکا با کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا برای جایگزین نمودن مواد مخدر صنعتی با انواع سابق، اقدام به ارائه کمک های مالی نمود تا قیمت روان گردان های صنعتی کمتر از دیگر مخدرها شود.

محمودی افزود: کراک یکی از انواع مخدرهای صنعتی است که سیستم ایمنی بدن را از بین می برد و اندام فرد مصرف کننده به مرور شروع به کرم زدن و کنده شدن می کند.

وی اظهار داشت: برخی می گویند چون «شیشه» مورفین ندارد، اعتیاد آور نیست در حالی این ماده مخدر، مغز و سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می دهد و وابستگی شدید ایجاد می کند. وی افزود برای تبلیغ شیشه، مزایایی عنوان می شود که یا صحت ندارند و یا اینکه آثار آن مقطعی بوده و بعد از مدتی نتیجه عکس خواهد داد.

شایان ذکر است در طی امروز علاوه بر کارگاه آموزشی مدیران و مربیان مدارس، دو کارگاه آموزشی دیگر برای پرسنل اداری آموزش و پرورش و همچنین تعدادی از اولیای دانش آموزان شهرستان میناب برگزار شد.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید