خبر فوری

اعزام تیم فوریتهای پزشکی و چهار دستگاه آمبولانس از اورژانس هرمزگان به اهواز و چزابه

دکتر فاطمه نوروزیان یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم فوریتهای پزشکی اعزام شده شامل 12 نفر از تکنسین های اورژانس استان هستند که جهت ارائه خدمات فوریتی پزشکی به کاروان زائران کربلای معلی و نجف اشرف در ایام اربعین راهی مرز چزابه شدند.
وی با بیان اینکه این تیم پزشکی به مدت 16 روز خدمات موردنیاز درمانی را به زائران ارایه خواهند داد، خاطرنشان کرد: آمبولانس ها ی اورژانس نیز در سطح استان در محور های اصلی بر سر راه کاروان های عتبات عالیات مستقر بوده و آماده خدمت رسانی به زائران می باشند.
دکتر نوروزیان ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی از سوی زائران، بیان داشت: به منظور پیشگیری از ابتلاء به هرگونه بیماری های واگیر، زائران از مواد غذایی و آب آشامیدنی سالم و از ماسک برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها استفاده کنند و آن را روی بینی و دهان خود قرار دهند.
وی تاکید کرد: زوار به‌هیچ ‌وجه از آب‌های غیر بطری شده استفاده نکنند و از مصرف آب نگهداری‌شده در مخازن، آب لوله‌کشی، آب‌هایی که با یخ خنک شده‌اند و حتی شربت‌هایی که با این آب‌ها تهیه می‌شود، خودداری کنند.
دکتر نوروزیان خاطرنشان کرد: زوار دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال یا بخش فوقانی آستین بپوشانند و از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن افراد دارای علایم بیماری تنفسی خودداری کنند.
براساس اعلام هفته گذشته مدیر کل سازمان حج و زیارت هرمزگان، از زمان ثبت نام زائران اربعین حسینی تا نیمه آبان ماه ، 15 هزار و 522 نفر از این استان در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.
به گفته امان الله ماندگاری تاکنون برای بیش از 10 هزار و 600 نفر نیز ویزا (روادید ) صادر شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

درباره

دیدگاهتان را بنویسید