خبر فوری

راهیابی دو نمایش از هرمزگان به جشنواره فجر

هرمزبان:براساس رأی هیئت داوران بیست و هفتمین تئاتر استان هرمزگان دو نمایش’ کی گفت آری، کی گفت نه ‘ و ‘ من آن جا نیستم ‘ مجوز ورود به جشنواره بین المللی تئاتر فجر را کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،همچنین درآیین پایانی بیست وهفتمین جشنواره تئاتر هرمزگان برترین های این جشنواره از سوی هیات دواران بدین شرح اعلام شد.

بروشور:
به خاطر درک معنای نمایش و القای فضای اثر جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و دومیلیون ریال به خاطر طراحی بروشور نمایش رنجترانه های سیما اهداء می شود به آقای علیرضا داوری از شهرستان بندرعباس.

موسیقی:
هیئت داوران به خاطر همخوانی موسیقی با شیوه اجرایی و تلفیق سازهای بومی و مدرن و رنگ بندی مناسب سازها به همراه حضور به جا و موثر جایزه این بخش را شامل لوح تقدیر وچهار میلیون ریال اهداء می شود به گروه موسیقی نمایش’ کی گفت آری، کی گفت نه ‘ از شهرستان جاسک.

طراحی لباس:
هیئت داوران پس از ارزیابی طراحی لباس نمایش های اجرا شده و تقدیر از طراح لباس، نمایش’ رنجترانه های سیما ‘ از شهرستان بندرعباس لیلا دهقانی، جایزه طراحی لباس را به خاطر خلاقیت در ترکیب بندی و انتخاب خلاقانه ی رنگ ها و کمک به ساختن حال و هوای مناسب با اثر، جایزه این بخش را شامل لوح تقدیر ودومیلیون ریال را به گروه نمایش ‘تارس’ اهداء می نماید.

طراحی صحنه:
با اهداء لوح تقدیر از طراح صحنه نمایش ‘من آنجا نیستم ‘رضا غریب زاده دریایی تقدیر به عمل می آورد و جایزه طراحی صحنه را به خاطر طراحی ساده، تاثیر گذار و کاربردی، جایزه خود را شامل لوح تقدیر به همراه دومیلیون ریال را به مهران محمود زاده از نمایش ‘کی گفت آری، کی گفت نه ‘از شهرستان جاسک اهداء می کند.
نور:
هیئت داوران با اهداءلوح تقدیر از طراحان نور نمایش های ‘بادی لنگویچ ‘ شیرزاد عشقی و نمایش ‘آواز پریشانی ‘ میثم پالورانی از میناب تقدیر به عمل می آورد.
هیئت داوران به خاطر درک درست طراح از ارزش نور در پیشبرد موثر درام و خلق فضاهای مناسب نمایشی جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ دومیلیون ریال اهداءمی شود به طراح نور نمایش ‘من آنجا نیستم ‘ هادی علیشاه پور از شهرستان بندرعباس.
بازیگری کودک:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال به هر یک از بازیگران کودک نمایش ‘بادی لنگویچ ‘ رضا حسن زاده، و صانع رحیمی بازیگر نمایش ‘آواز پریشانی ‘ از شهرستان میناب تقدیر و جایزه این بخش خود شامل لوح تقدیر و مبلغ دومیلیون به بازیگر کودک نمایش ‘کی گفت آری، کی گفت نه ‘ فاطمه شیهی زاده از شهرستان جاسک تقدیر به عمل می آورد.
بازیگری زن:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر از بازیگر نمایش ‘کی گفت آری کی گفت نه ‘سرکار خانم سکینه یدک تقدیر به عمل می آورد.
رتبه سوم بازیگری زن:
جایزه این بخش را شامل لوح تقدیر و دومیلیون ریال به هر یک از بازیگران نمایش های’ من آنجا نیستم ‘ عاطفه مسجدی، و’ آواز پریشانی ‘شیوا قاسمی و ‘رنجترانه های سیما ‘سیما پور سالاری اهداء می نماید.
رتبه دوم بازیگری زن:
جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به هر یک از بازیگران نمایش های’ بن بست سعادت آباد ‘ راضیه ذاکری و نمایش ‘رنجترانه های سیما ‘ مریم سالاری نسب اهداء می شود.
رتبه اول بازیگری زن:هیئت داوران پس از بحث و بررسی و مشورت به اتفاق آراء به هیچ انتخابی نرسید.

بازیگری مرد:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر از بازیگر نمایش ‘کی گفت آری کی گفت نه ‘ علی بلوچ از شهرستان جاسک و محمد حمزوی بازیگر نمایش ‘ من آنجا نیستم ‘و هومان محسن زاده بازیگر نمایش ‘بن بست سعادت آباد ‘ از شهرستان بندرعباس تقدیر به عمل می آورد.
رتبه سوم بازیگری مرد:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر ودومیلیون ریال به هر یک از بازیگران نمایش های ‘رنجترانه های سیما’ کوروش سلمانی و بازیگر نمایش’ بادی لنگویچ ‘ جعفر قاسمی تقدیر به عمل می آورد.
رتبه دوم بازیگری مرد:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به هر یک از بازیگران نمایش های ‘من آنجا نیستم ‘امید رفه و بازیگر نمایش ‘کی گفت آری کی گفت نه ‘یاسر حیدری نژاد تقدیر به عمل می آورد.
رتبه اول بازیگری مرد:هیئت داوران پس از بحث و بررسی و مشورت به اتفاق آراء به هیچ انتخابی نرسید.
متن:
هیئت داوران از نویسنده نمایشنامه ‘بادی لنگویچ ‘ جعفر قاسمی به دلیل انتخاب ایده تازه و طرح مسئله روز منطقه تقدیر به عمل می آورد.
رتبه سوم متن:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر وسه میلیون ریال به نویسنده نمایش’ آواز پریشانی ‘جعفر مویدی تقدیر به عمل می آورد.
رتبه دوم متن:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و چهار میلیون ریال به هر یک از نویسندگان نمایش های’ کی گفت آری، کی گفت نه ‘مهران محمود زاده از شهرستان جاسک و علیرضا داوری نویسنده نمایش’ رنجترانه های سیما ‘ تقدیر به عمل می آورد.
رتبه اول متن:هیئت داوران پس از بحث و بررسی و مشورت به اتفاق آراء به هیچ انتخابی نرسید.
کارگردانی:
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر به کارگردان نمایش ‘آواز پریشانی ‘علی رحیمی تقدیر به عمل می آورد.
رتبه سوم کارگردانی:
هیئت داوران جایزه این بخش را به خاطر ایده تازه و بکر و خلق لحظه های اثر گذار نمایشی ،شامل لوح تقدیر وسه میلیون ریال به کارگردان نمایش ‘رنجترانه های سیما ‘ علیرضا داوری از شهرستان بندرعباس اهداء می کند.
رتبه دوم کارگردانی:
به خاطر به کار گیری و تمهید مناسب جهت پیوند محکم و مؤثر صحنه ها و ایجاد حال و هوای مناسب با هدف نمایشنامه جایزه دوم کارگردانی شامل لوح تقدیر وچهار میلیون ریال به رضا غریب زاده دریایی، کارگردان نمایش ‘من آنجا نیستم’ تقدیم می شود.
رتبه اول کارگردانی:
هیئت داوران به خاطر استفاده از ظرفیت های بومی و محلی، هدایت صحیح بازیگران انتخاب شیوه اجرایی متناسب با متن و همچنین به کارگیری حداکثری امکانات و ابزار صحنه ، جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار تندیس جشنواره و پنج میلیون ریال را به کارگردان نمایش ‘کی گفت آری کی گفت نه ‘ مهران محمودزاده از شهرستان جاسک اهداء می کند.
آثار برگزیده هیئت داوران جهت معرفی به اداره کل هنرهای نمایشی:
1- نمایش ‘کی گفت آری، کی گفت نه ‘به نویسندگی و کارگردانی مهران محمودزاده از شهرستان جاسک
2- نمایش ‘من آنجا نیستم ‘ به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی رضا غریب زاده دریایی از شهرستان بندرعباس
بیست و هفتمین جشنواره تئاتر هرمزگان ، 6 الی 9 مهرماه با حضور شش گروه نمایشی برگزار شد و دو گروه موفق شدند جواز ورود به جشنواره فجر را از هیأت داوران دریافت کنند.

منبع: ایرنا
(لینک)
کد خبر: 394783

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید