خبر فوری

ارتقا سطح معیشت و رفاه فرهنگیان دغدغه اصلی وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار ایرنا فرشید سیاری روز شنبه در گردهمایی کارشناسان تعاون و امور رفاهی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان در سنندج افزود: افزایش پوشش های بیمه ای با نرخ مناسب، ارائه تسهیلات کم بهره بانکی، احیای قانون مسکن فرهنگیان و عقد تفاهم نامه های جدید تسهیلات با بانک ملی از جمله اقدامات مهم در راستای افزایش سطح رفاه و معیشت معلمان است.
وی با بیان اینکه بخش عظیمی از اعتبارات آموزش و پرورش، در پرداخت های پرسنلی هزینه شده و حوزه های دیگر با اعتباری محدود مدیریت می شود افزود: باید تلاش شود با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود، به دنبال ارتقای سطح معیشت فرهنگیان باشیم.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرایط بسیار سخت اعتباری و محدودیت های قانونی، گفت: تلاش ما براین است که با کاهش هزینه های آموزش و پرورش، قدرت خرید فرهنگیان را افزایش داده و خدمتی به آنان ارائه دهیم.
وی از آموزش و پرورش به عنوان فصل مشترک حاکمیت و مردم نام برد و اظهار کرد: این نهاد بیشترین مخاطب را در بین سایر نهادهای دولتی دارد و خدمت رسانی در بزرگ ترین دستگاه اجرایی کشور، افتخار است.
سیاری از مسئولان تعاون و امور رفاهی ادارات آموزش و پرورش شهرستان، نواحی و مناطق تابعه استان کردستان خواست با ارائه خدمات و عملکرد مناسب به فرهنگیان از جمله اسکان موقت، پوشش های بیمه ای، تسهیلات بانکی و وام های ضروری، اعتماد معلمان را نسبت به نظام و آموزش و پرورش تقویت کنیم.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گزارشی از اسکان موقت فرهنگیان کشور ارائه کرد و گفت: در نوروز و تابستان 95، بیش از 20 میلیون نفر روز از خدمات اسکان استفاده کرده اند و این آمار بیانگر رضایتمندی فرهنگیان از خدمات اسکان است و از طرف دیگر کمک شایانی به توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست خواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گفت: یکی از موضوعات بسیار حساس و از مطالبات اصلی معلمان ما موضوع بیمه تکمیلی درمان است و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود.
رشید قربانی با تقدیر از زحمات مسئولان حوزه تعاون استان با وجود محدودیت های اعتباری از آنان خواست با بالا بردن آستانه صبر و تحمل خود در راستای ارتقای سطح معیشت و رفاه فرهنگیان استان تلاش کنند.
وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در ارائه تسهیلات بانکی قدم های موثری برداشته است گفت: با پیگیری های مستمر، آموزش و پرورش استان نیز تسهیلات در قالب وام ضروری، قرض الحسنه و سایر تسهیلات بانکی پرداخت کرده و مورد استقبال فرهنگیان استان قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به موضوع مسکن فرهنگیان استان نیز اشاره کرد و افزود: در جلسات شورای آموزش و پرورش این موضوع با حضور استاندار و سایر مسئولان استانی پیگیری شده و در صددیم اقدامات خوبی برای فرهنگیان استان انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در اسکان موقت فرهنگیان، استان کردستان وضعیت مطلوبی دارد، از مسئولان وزارتی خواست در میزان نرخ ستادهای اسکان فرهنگیان، تجدید نظری داده شود چراکه این نرخ های پایین حتی پاسخگوی هزینه های مصرفی مدارس نیز نیست.
وی دیدار مسئولان آموزش و پرورش با بیماران صعب العلاج را یکی از اقدامات موثر جهت همدلی و احساس همدردی با بیماران دانست و از مسئولان تعاون شهرستان ها خواست نهایت تلاش خود را برای کمک به بیماران صعب العلاج فرهنگی و دارای مشکل انجام دهند و در این زمینه تا حل مشکل آن ها مضایقه نکنند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/** انتشار دهنده: مسعود احمدی

درباره

دیدگاهتان را بنویسید