خبر فوری

فرماندار جاسک: ارتقاء شاخص‌های سلامت جاسک مکمل افق توسعه سواحل مکران است

هرمزبان: فرماندار جاسک گفت: توسعه زیرساخت‌ها و شاخص‌های بهداشتی-درمانی به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌ها، تکمیل کننده افق توسعه مکران است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، علی سالاری رودان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در جاسک اظهار داشت: آنچه برای شهرستان جاسک تصویب شده است افق استقرار فعالیت‌های گسترده و سرمایه گذاری عظیم است که توسعه زیر ساخت‌های بهداشت و درمان یکی از محوری‌ترین آنها است.

وی در ادامه بیان داشت: شهرستان جاسک با 11هزار و 141 کیلومتر مربع مساحت پهناور‌ترین شهرستان استان و در عین حال در میان شهرستان‌های ساحلی متصل به سرزمین اصلی دارای طولانی‌ترین ساحل است.

فرماندار جاسک گفت: جاسک با جمعیتی بالغ بر52 هزار نفر در 320کیلومتری شرق بندرعباس در شرق مرکز هرمزگان واقع شده و به دلیل شرایط اقتصادی، ارتباطی و طبیعی خاص افق‌های خاصی نیز برای آن تعریف شده است.

سالاری رودان تصریح کرد: سواحل مکران و جاسک بر آب‌های آزاد و اقیانوس هند مشرف است و فرصت و ظرفیت بسیار ارزشمندی از حیث ترانزیت کالا و انرژی محسوب می‌شود.

نگاه دولت به توسعه جاسک مرهون قلم‌خبرنگاران است

وی در ادامه رسانه‌ها را یکی از بازوان اصلی در رفع مشکلات مردم دانست و اعلام کرد: خوشبختانه نگاه دولت به توسعه جاسک معطوف شده است که بخشی از این توجه را مرهون قلم‌های خبرنگاران هستیم.

فرماندار جاسک در این رابطه از دغدغه رسانه‌ها برای پیگیری وضعیت مرگ مادر جاسکی و برخورد با متخلفین قدردانی کرد و افزود: این دغدغه‌های و پیگیری‌ها باعث شد نگاه مقامات بالا به شهرستان جاسک بیش از پیش معطوف شود که نقش صدا وسیما در توجه به این موضوع  بسیار پررنگ بود.

سالاری با اشاره به پراکندگی روستا‌ها و مسافت طولانی تا بیمارستان خاتم الانبیا گفت: به تبع طی این مسافت‌ها تا شهرستان میناب و بندرعباس برای برخورداری از خدمات درمانی بهتر کار بسیار دشواری است.

این مسئول  با اشاره به مراجعه جمعیت قابل توجهی از مردم  بشاگرد به مراکز درمانی جاسک گفت: امکانات و تجهیزات بیمارستان خاتم الانبیاء نیازمند توجه بیتر برای ارائه خدمات مناسبتر به مراجعین است.

وی با اشاره به وجود سواحل گسترده و خطر غرق شدن در آب و همچنین اقلیم خشک و کم بارش این منطقه و بروز بیماری‌های تنفسی و عفونی ناشی از این شرایط آب و هوایی به واسطه گرد و غبار فصلی، نیاز به مراکز درمانی خاصی وجود دارد، گفت: بیمارستان خاتم الانبیا این شهرستان در حال حاضر دارای متخصص در بخش‌های اطفال و کودکان، زایمان، بیهوشی، جراحی و داخلی است.

جهش‌ زیرساخت‌های بهداشتی در جاسک نسبت به گذشته

سالاری رودان ادامه داد: هیچگاه بی‌توجه و منکر خدمات گسترده در گذشته نیستیم اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت، جهش‌های خوبی نسبت به گذشته صورت گرفته است، ولی درخواست ما از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این است که توزیع امکانات تخصصی درمانی را بر اساس نیاز شهرستان و نه سطح بندی‌های مرسوم در نظر بگیرند.

فرماندار جاسک همچنین با اشاره به حضور اخیر دکتر حریرچی معاون وزیر به این شهرستان، عنوان کرد: طی نشستی که با وی برگزار شد یکی از درخواست‌های ما راه اندازی ویزیت دوره‌ای چشم پزشکی طی زمان بندی‌های مشخص بود.

مشارکت خیرین در تامین بخشی از تجهیزات درمانی

وی در این خصوص از مشارکت خیرین برای تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز این بخش خبر داد.

سالاری رودان راه اندازی بخش‌های قلب و ارتوپد را یکی دیگر از نیازهای مبرم در شهرستان جاسک اعلام کرد و افزود: این نیازمندی‌ها قبلا و به کرات نیز به دانشگاه علوم پزشکی منتقل شده بود.

نماینده دولت در شهرستان جاسک در ادامه در حوزه استقرار مراکز اورژانس جاده‌ای، پوشش دهی در این بخش را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه پایگاه اورژانس احداث و تجهیز شده و آمبولانس نیز در اختیار داریم.

تکمیل زیرساخت‌های بیمارستان خاتم الانبیاء تا پایان سال

وی تصریح کرد: آنچه برای شهرستان جاسک تصویب شده افق استقرار فعالیت‌های گسترده و سرمایه گذاری بزرگ است اما طبیعتا با استقرار این فعالیت‌ها، در آینده جمعیت زیادی به این جمعیت موجود اضافه می‌شود، لذا نمی‌توان گفت شرایط موجود صد درصد جوابگوی تقاضای‌های آینده است.

سالاری رودان در این رابطه از ارتقای بیمارستان خاتم الانبیاء از 32 به 64 تختخواب خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال ساختمان بیمارستان کاملا به اتمام برسد.

فرماندار جاسک همچنین گفت: مراحل واگذاری زمین کلینیک تخصصی این بیمارستان نیز در حال انجام است.

توجه ارگان‌های نظامی به توسعه مکران به دنبال تاکیدات رهبری نظام

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری توسعه سواحل مکران و توجه ارگان‌های نظامی به این امر گفت: ارگان‌های نظامی از جمله سپاه و ارتش نیز به دنبال احداث بیمارستان در این شهرستان هستند.

سالاری رودان ادامه داد: معتقدیم در وهله اول هرچه بیشتر بتوانیم شاخص‌های بهداشتی را توسعه دهیم به‌‌‌ همان اندازه نیز به حوزه درمان کمک می‌شود.

فرماندار جاسک تقویت مراکز درمانی بخش‌های روستایی را بسیار مهم دانست و افزود: تا زمانی که مسئله آب و راه و مسائل آموزشی به خصوص در روستا‌ها به طور کامل رفع نشود، قطعا مشکلات بهداشتی داریم.

توسعه زیرساخت‌های روستایی نقش مهمی در توسعه شاخصه‌های سلامت دارد

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز برخی از مردم برای درمان خود چندان تمایل برای مراجعه به پزشک ندارند، بر برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی به خصوص آموزش‌های خانواده تاکید کرد.

سالاری رودان تعداد روستاهای دارای سکنه در شهرستان جاسک را بالغ بر 160 روستا اعلام کرد و افزود: بی‌شک توسعه زیرساخت‌های روستایی نقش مهمی در توسعه شاخصه‌های سلامت دارد که یکی از این موارد به کاهش تعداد مراجعین به مراکز درمانی است.

نماینده دولت در شهرستان جاسک در پایان با اشار به اینکه بیشترین رقم اعتبارات به بخش راه تخصصی داده شده، اظهار داشت: عمده راه‌های روستایی جاسک نیازمند بهسازی و بازسازی است.

انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری تسنیم
(لینک)
کد خبر: 394773

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید