خبر فوری

دومین ایر باس 321 به کیش رسید

محمدتقی جدیدی روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد ورود دومین هواپیمایی ایرباس 321 به جزیره کیش این اقدام را در راستای افزایش کیفیت خدمات رسانی به مسافران و گردشگران و ارتقای ناوگان کیش عنوان کرد .
وی افزود: این هواپیما با 170 صندلی و مدل 2007 جوانترین هواپیما است که به ناوگان هوایی کیش ملحق شده و قادر است تا حدود 6 ساعت پرواز کند.
جدیدی تصریح کرد: با توجه به اینکه برای هر هواپیما ساعت پروازی تعریف شده است ، پرواز کمتر از سه ساعت برای این نوع هواپیما ضرر محسوب می شود.
مدیرعامل کیش ایر اضافه کرد: این هواپیما بزودی درمسیر کشورهای خارجی که پرواز آن بیش از 3 ساعت طول می کشد قرار خواهد گرفت .
با تلاش های صورت گرفته برای توسعه ناوگان هوایی کیش، در اسفند 94 و فروردین 95 دو فروند ایر باس 320 به ناوگان هوایی کیش ملحق شد.
نخستین هواپیمای ایرباس خریداری شده نیز اوایل این هفته ،نخستین پرواز خود را به مقصد مشهد مقدس انجام داد .
قرار است این هواپیمای جدید مدتی در مسیرهای داخلی تردد کند و پس از آن از فرودگاههای کیش، مشهد و امام خمینی (ره) در مسیر های خارجی پرواز کند.
شرکت هواپیمایی کیش ایر متعلق به سازمان منطقه آزاد است و در شرایط کنونی علاوه بر ایرباس جدید، مجهز به 13 فروند هواپیما(2 فروند ایرباس 320، یک فروند ایرباس 321 ،هفت فروند هواپیمایی MD ، سه فروند هواپیمای فوکر100 ) است.
هواپیمای مسافر بری ایرباس A321-211 جوان ترین هواپیمای ناوگان فعال کشور با عمر 9.9 با رجیستری UR- CPM است که به ناوگان هوایی کیش ایر پیوسته است .
محمد تقی جدیدی مدیرعامل کیش ایر پیش از این نیز با اعلام اینکه یکی از برنامه و اهداف کیش ایر خرید 10 فروند هواپیما است ابراز امیدواری کرد که این برنامه با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش تا پایان سال به انجام برسد و هواپیماهای جوان تری به ناوگان هواپیمایی کیش ایر ملحق شود.
جزیره کیش به عنوان یک مقصد پرتردد مسافری سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی است که با توسعه ناوگان هوایی این تعداد گردشگر افزایش خواهد یافت .
فرودگاه بین المللی کیش نیز پس از تهران و مشهد سومین فرودگاه پرتردد کشور است .
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
1630**1352-
خبرنگار: مریم زبان دان ** انتشاردهنده: نوشین مطلبی خواه

درباره

دیدگاهتان را بنویسید