خبر فوری

خدمات قابل توجه دولت تدبیر و امید در جای جای هرمزگان مشاهده می شود/راه ‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از مهمترین اقدامات در دولت یازدهم بوده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در دهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت زائران هرمزگانی در حادثه تروریستی سامرا، اظهار داشت: در طول تاریخ همواره دشمنان اهل بیت (ع) سعی در ممانعت از زیارت امام حسین (ع) داشته‌اند و این در حالیست که شیعیان اگر روزی صدها بار عملیات انتحاری انجام شود باز هم به زیارت اماکن مقدس در کشور عراق می‌رود.

وی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر شهدای هرمزگانی این حادثه تروریستی به شکل باشکوهی در هرمزگان برگزار خواهد شد.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز دولت تدبیر و امید با درایت و وحدتی که در کشور حاکم کرده، توانسته خدمات قابل توجهی را به جای جای استان هرمزگان ارائه دهد، افزود: روز به روز شاهد گشایش‌های بیشتر هستیم و اگر روزی در تحریم بودیم و در صادرات مشکلات داشتیم امروز شاهد آن هستیم که بیش از 20 لاینر تجاری به بنادر ایران برگشته‌اند.

جادری با بیان اینکه هرمزگان استانی تجاری است، تصریح کرد: به واسطه توسعه ارتباطات تجاری تراز تجاری کشور و استان هرمزگان مثبت شده است.

وی با قدردانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، بیان داشت: به واسطه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات که از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید بوده است، زمینه و زیرساخت فعالیتی شرکت‌های متعدد تجاری در هرمزگان فراهم شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: بخش‌های متعددی از طرح دولت الکترونیک در کشور راه افتاده و یا در حال راه افتادن است و این در حالیست که خدمات پهن باند ابری و توسعه دیتا نیز با سرعت بالایی در حال پیشرفت است که کشور را تحت تاثیر را قرار داده است.

جادری با بیان اینکه کشور به واسطه شبکه ملی اطلاعات در حوزه پدافند سایبری به خودکفایی و تسلط رسیده است، یادآور شد: در شبکه ملی اطلاعات هیچ محدودیتی برای کاربران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حجم و ترافیک دیتا در استان هرمزگان از آغاز دولت یازدهم تاکنون به چهار برابر رسیده است، عنوان کرد: ‌امروز مردم به دنبال کیفیت خدمات مرتبط با اینترنت هستند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد مرکز داده در شرکت ارتباطات زیرساخت هرمزگان هستیم و ‌راه‌اندازی این مرکز می‌تواند رونق بخش، بخش‌های تجاری و سایر بخش‌ها باشد و تقاضای دیتا سنتر را در هرمزگان نیز داریم.

جادری با بیان اینکه در شهرستان ابوموسی کماکان اپراتورهای تلفن همراه با مشکل روبرو هستند و کاربران رضایت لازم را ندارند، گفت: در بخشی از روستاها و مناطق در هرمزگان نیز مشکلات در بحث تلفن و فیبر نوری وجود دارد که انتظار می‌رود رفع شود.

وی از رشد قابل توجه صادرات غیرنفتی در هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: در هفت ماهه نخست سال جاری میزان صادرات غیرنفتی از استان هرمزگان به هفت میلیارد و 300 میلیون دلار رسیده است.

استاندار هرمزگان به ارتباطات تجاری هرمزگان با کشور عمان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی خط دریایی بین عمان و بندرعباس توانسته است کمک زیادی به رونق تجاری بین ایران و عمان کند و همچنین توسعه ارتباطات با هند و کشورهای حوزه آسیای میانه را نیز در دستور کار داریم که خواهان حمایت‌ها و مساعدت‌ها از مرکز است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید