خبر فوری

تسهیلات کم‌ بهره به خبرنگاران در مراجع قانونی کلان کشور تصویب شود

علیرضا درویش‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس با اشاره به مشکلات و تنگناهای صنف خبرنگارن اظهار داشت: هر صنفی دارای مشکلاتی است و صنف مطبوعات نیز به دلیل حساسیت جایگاه با مشکلات خاصی مواجه است.

وی بیان‌داشت: رسانه‌ها بر اساس دیدگاه‌های مبنایی در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی رکن چهارم دموکراسی هستند، به این معنا که مطبوعات نقش اصلی در پویایی و آگاهی جامعه ایفا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان شغل خبرنگاری را از مشاغل سخت دانست و گفت: قوانین بالادستی باید به گونه‌ای تنظیم شود که  شرایط سختی کار و حرفه خبرنگاری را مدنظر بگیرند.

درویش‌نژاد با تاکید بر حمایت از وضعیت معیشتی اصحاب رسانه گفت: معمولا اصحاب رسانه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و در حوزه مطبوعات، درآمدزایی آنچنانی صورت نمی‌گیرد، باید قوانینی در حوزه اعطای تسهیلات کم‌بهره و یا بی‌بهره برای خبرنگاران و اصحاب رسانه در مراجع قانونی کلان کشور تصویب شود.

وی، با بیان اینکه خبرنگاران صدای رسای مردم هستند تصریح‌کرد: خبرنگار باید به راحتی برای انجام امورات فنی خود از تسهیلات ارزان استفاده کنند و در این خصوص با مشکل مواجه نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: همان‌گونه که تمامی دستگاه‌ها و اصناف اقتصادی، از مزایایی در حوزه‌های عمومی و قوانینی برای انجام خدماتی همچون صادرات و واردات استفاده می‌کنند، خبرنگاران و رسانه‌ها نیز باید مشمول چنین قانونی باشند تا بتوانند همانند سرمایه‌گذاران اقتصادی، با دریافت تسهیلات در جهت رفع نیازهای خود اقدام کنند.

درویش نژاد در ادامه ابرازداشت: بر اساس قانون مصوبه دولت و مجلس، دستگاه‌های دولتی باید آگهی‌ها را به وزارت ارشاد به عنوان مرجع اصلی بدهند تا از آن محل توزیع شود، این مشکلی است که همه دستگاه‌ها با موجه‌اند، ما نیز از طریق دستگاه‌های نظارتی، پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم تا این امر محقق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه زمانی که همه امور در مسیر قانونی خود انجام شود قطعا آسیب‌های آن کمتر است افزود: اگر همه آگهی‌ها در مرجع آن که همان وزارت ارشاد و ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها است تجمیع و توزیع شود با توجه به شناخت ادارات ارشاد ار مطبوعات و رسانه‌ها در توزیع آگهی‌ها کمتر با مشکل مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های قانونگذار و نظارتی باید به وزارت ارشاد و ادارات کل ارشاد استان‌ها کمک کنند تا مشکلات مطبوعات به ویژه مباحث توزیع آگهی‌ها برطرف شود.

درویش‌نژاد با اشاره به عملکرد خبرگزاری تسنیم در استان هرمزگان گفت: این خبرگزاری در حوزه انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی بسیار فعالانه عمل کرده و یک خبرگزاری ارزشی و ارزشمدار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان همچنین افزود: خبرگزاری تسنیم نگاه ویژه‌ای به دغدغه‌های نظام و ولایت فقیه و مقام معظم رهبری دارد و نیروهای ارزشی و ولایتمدار در این خبرگزاری به رسالت رسانه‌ای خود به خوبی عمل می‌کنند.

وی اذعان‌داشت: خبرگزاری تسنیم جزء خبرگزاری‌های معتقد به نظام و دلسوز بوده و با نگاه ویژه به ارزش‌های نظام در همه حوزه‌ها به خوبی به رسالت خود عمل کرده که جای بسی تقدیر است.

درویش نژاد همچنین گفت: خبرگزاری تسنیم در استان هرمزگان در همین چارچوب رسالت رسانه‌ای خود را انجام داده و تا کنون هیچ حاشیه‌ای از این خبرگزاری چه در استان و چه در سطح کشوری مشاهده نشده و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان آماده هرگونه همکاری با این خبرگزاری است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید