خبر فوری

آغاز کوچ زنبورداران مناطق سردسیر کشور به هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا ، محمد پور طرق چهارشنبه در نشست خبری افزود : پیش بینی می شود امسال بیش از 2 هزار و 500 زنبوردار با 600 هزار کلونی از مناطق سردسیر کشور به هرمزگان کوچ کنند.
وی بیان داشت: این زنبورداران از استان های آذربایجان غربی ، خراسان رضوی ، همدان ، اصفهان ، فارس و کرمان برای زمستان گذرانی به هرمزگان کوچ می کنند.
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: زمان بازگشت زنبوداران مهاجر از این استان به مناطق سردسیر ، نیمه اردیبهشت ماه است و زنبورداران در فصل بهار برای تولید عسل به استان های خود بر می گردند.
پور طرق اظهار کرد: حضور زنبوردان در استان با توجه به فصل گل دهی درختان در فرایند گرد افشانی موثر است.
وی گفت: برداشت عسل زنبورداران بومی نیز در هرمزگان در 2 نوبت تابستان و زمستان صورت می گیرد که پیش بینی می شود امسال 122 تن عسل در استان تولید شود.
این مسئول ادامه داد: عسل هرمزگان به علت استفاده زنبور از گیاه گَون و کُنار مرغوبترین عسل را دارد و هر کیلوگرم عسل در این استان بین 400 هزار ریال تا یک میلیون ریال به فروش می رسد.
هرمزگان 100 زنبوردار بومی با بیش از 15 هزار و 400 کلنی دارد که در سال بیش از 120 تن عسل تولید می کنند.
7195/6048/1484
خبرنگار : رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید