پیروز حناچی: بخشی از «جنگل حرا» در دریاخواری از بین رفت

هرمزبان:دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه طرح شکایت از پرونده‌های دریاخواری باید از سوی سازمان مرتبط انجام شود، گفت: در پرونده درگهان قشم، بخشی از جنگل حرا از بین رفته است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،پیروز حناچی در گفتگو با مهر در خصوص اینکه در مورد برخی پرونده‌های دریاخواری اعلام شده هنوز شکایتی صورت نگرفته است، گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری هشدارهای لازم را در این خصوص اعلام می‌کند، ضمن آنکه در برخی پرونده‌ها شکایت از سوی سازمان‌های مرتبط باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از پرونده‌ها که مربوط به درگهان قشم است، از سوی منطقه آزاد باید پیگیری شود، افزود: دخالت در امور طبیعت همیشه با عواقب ناگواری روبرو بوده است؛ مانند پرونده درگهان که بخشی از جنگل‌های حرا برای همیشه از بین رفته است، بنابراین انتظار می‌رود که دوباره این تخلفات و تعرض به منابع طبیعی انجام نشود.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با تاکید بر اینکه ما هشدارهای لازم را می‌دهیم، چرا که با هزینه‌های گزاف هم نمی‌توان طبیعت را به حالت اول بازگرداند، اظهار داشت: برخی پروژه‌های دریاخواری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حال پیگیری است.

حناچی با اعلام اینکه دریاخواری در بندرعباس و نوار ساحلی جنوب از مواردی است که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طرح شکایت شده است، گفت: تخریب نوار ساحلی در رامسر هم مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری وقت را داشته و الان سازمان بنادر در حال پیگیری این پرونده است.

وی با اشاره به اینکه دخالت در طبیعت عارضه هایی دارد که شاید سال‌ها بعد مشخص شود، اظهار داشت: در زمان طرح یک پروژه نمی‌توان تمام عارضه‌های طبیعی آن را محاسبه کرد بلکه پس از تخریب طبیعت، اتفاقاتی رخ می‌دهد که هزینه‌های بعدی را به همراه دارد.

پیش از این، سخنگوی قوه قضائیه درباره ۴ پرونده دریاخواری در رامسر، کیش، قشم و بندرعباس اعلام کرده است که در ۲ مورد هیچ پرونده قضایی تشکیل نشده و سابقه‌ای نیز ندارد و اگر آقایان مدعی خلافی هستند، شکایت کنند اما در این مناطق ۲ پرونده تشکیل شده که یک مورد طرح اختلافی است که باید دید آیا مسئولین جدید آن را قبول یا رد می‌کنند.
منبع: خبرگزاری مهر
(لینک)
کد خبر: 394757

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید