خبر فوری

رودان؛ شهرستانی محروم در قلب قطب اقتصادی کشور

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا’ حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد سه شنبه شب در دیدار با مردم رودان و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به نارسایی های فراروی منطقه ؛ افزود: این شهرستان در عرصه عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، آب، فرهنگ، آموزش، اقتصاد و اشتغال با نارسایی ها و محرومیت های فراوانی دست و پنجه نرم می کند.
وی اظهار داشت: با وجود اینکه مردم ولایی و انقلابی شهرستان رودان همواره حمایت و پشتیبانی خود را از انقلاب و نظام؛ اعلام و دین خود را به اسلام ادا کرده اند و هم اکنون نیز تا پای جان به اسلام و انقلاب وفادار و پایبند هستند؛ اما در عرصه رشد، توسعه، عمران و آبادانی و برخورداری از امکانات و منابع اعتباری کشور؛ بسیار مظلوم واقع شده اند.
تاج زاد خاطر نشان کرد: شهرستان رودان قطب کشاورزی هرمزگان است اما نظارت نامطلوب بر بازار عرضه و تقاضا و نبود صنایع تبدیلی موجب شده تا سود حاصل از تولید و عرضه محصولات کشاورزی به جیب واسطه ها برود.
وی نبود مصلی، روی زمین ماندن پروژه گازرسانی به رودان، کمبود امکانات و تجهیزات درمانی (کمبود آمبولانس، نبود دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی) و کمبود پزشکان متخصص در تنها بیمارستان رودان، وضعیت نامطلوب برخی از راه های روستایی و تخریبی بودن برخی از مدارس را از جمله مشکلات این شهرستان برشمرد.
تاج زاد وضعیت نامطلوب و نابسامان اشتغال و اقتصاد، وجود مشکلات در حوزه فرهنگ، مشکل آب و برق و افزایش تعرفه برق، روی زمین ماندن پروژه شبکه فاضلاب و محرومیت دانشگاه پیام نور رودان از ساختمان مستقل اداری و آموزشی را از دیگر نارسایی های فراروی مردم منطقه عنوان کرد.
وی با اشاره به خدمات انجام شده در سال های اخیر در این شهرستان؛ اقدامات کنونی را کافی ندانست و با بیان اینکه رشد و شکوفایی منطقه نیازمند توجه و حمایت ویژه دولت است؛ خاطر نشان کرد: مسئولان باید با وحدت، همدلی، همراهی، ایجاد بسترها و توسعه زیرساخت های لازم در راستای رفع نارسایی ها و نیازمندی های موجود تلاش کنند و زمینه رضایتمندی مردم از خدمات انقلاب، نظام و دولت را تقویت نمایند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به نمایندگی از دولت تدبیر و امید به رودان سفر کرده بود؛ در دیداری صمیمانه با مردم این شهرستان با مشکلات و نارسایی های فراروی مردم، خواسته ها و مطالبات آنان آشنا شد.
مشکلات و خواسته های مردم شهرستان 118 هزار نفری رودان در زمینه اشتغال، اقتصاد، کشاورزی (بدهی های معوقه بانکی کشاورزان منطقه)، فرهنگ و هنر، آموزش، مسکن، عمران شهری و روستایی، آب، برق و بهداشت و درمان ( تجهیز بیمارستان امام علی (ع) به امکانات و تجهیزات پزشکی و پزشکان متخصص) به صورت مکتوب به نماینده دولت تقدیم شد.
شهرستان رودان با بیش از 118 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس؛ مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 /6048
خبرنگار طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره

دیدگاهتان را بنویسید