خبر فوری

دعای پر فیض عرفه در سراسر هرمزگان طنین‌انداز شد

 

هرمزبان:همزمان با نهم ذیحجه و روز عرفه دعای پر فیض عرفه در مساجد شهرها و سایر مکان‌های مذهبی هرمزگان قرائت شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، این مراسم در جای جای هرمزگان و به ویژه شهرهایی همانند بندرعباس، پارسیان، میناب و رودان به همت دفاتر امام جمعه و هیئت‌های مذهبی برگزار شد.

به عنوان این نمونه این مراسم از حدود ساعت 14:30 در گلزار شهدای بندرعباس به عنوان مراسم اصلی و در سایر نقاط این شهر با حضور پر تعداد مردم برگزار شد.

همچنین برگزاری دعای عرفه در مسجد جامع شهر پارسیان نیز برنامه‌ریزی و امروز از ساعت 15 این دعا با حضور پرشور علاقمندان در مسجد جامع قرائت شد.

دعای عرفه یکی از دعاهای مهم و تأثیر گذار در فرهنگ اسلامی است که تأکید زیادی بر آن شده است و شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح‌الجنان در این باره چنین گفته است: روز عرفه از اعیاد بزرگ است، هر چند به نام عید خوانده نمی‌شود و روزی است که حق تعالی بندگانش را به عبادت و طاعت فراخوانده و سفره‌های احسان خود را برای آنها گسترده و شیطان در این روز تحقیر، رانده و خشمگین است.

این مراسم با سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) در فضایی کاملاً معنوی برگزار شد و حاضران در آن از خداوند طلب بخشش و مغفرت کردند.
منبع: خبرگزاری فارس
(لینک)
کد خبر: 394752

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید