خبر فوری

صندوق ذخیره فرهنگیان، صندوق خانوادگی شده بود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، امیر خجسته با با بیان اینکه مجلس دهم قدرتمندانه برای برخورد با فساد اقتصادی وارد شده است، گفت: ضعف دستگاه‌های نظارتی سبب شد تا تنها یک نفر بتواند3500 میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان وام دریافت کند و 90درصد تسهیلات این صندوق برای30 نفر باشد و چنین ظلم بزرگی در حق فرهنگیان شود لذا از آنجا که کاهش نظارت، مولد فساد در جامعه است باید دستگاه‌های نظارتی را تقویت کرد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه فرهنگیان انتظار باز پس گرفتن سرمایه‌های خود از صندوق ذخیره فرهنگیان را دارند، افزود: قاطعانه می‌گویم که تمام اموال و سرمایه غارت‌شده فرهنگیان را به آن‌ها باز خواهیم گرداند و اجازه نمی‌دهیم حتی یک ریال از حق آن‌ها در دستان متخلفان باقی بماند.
وی به دلایل افشا نشدن سوءاستفاده‌های مالی از صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های پیش اشاره کرد و گفت: از آنجا که این صندوق به صورت خانوادگی و فامیلی اداره می‌شد، به شیوه‌های خاصی مانع از خروج اطلاعات از صندوق می‌شدند چراکه فرد غیر یا به اصطلاح غریبه در میان آنها نبوده اما مجلس دهم قدرتمندانه برای برخورد با فساد اقتصادی وارد شده است.
خجسته با تاکید بر اینکه ریشه‌کن کردن فساد تحول خوبی را در جامعه به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: طرف حساب مجلس دهم با فساد و مفسد است نه با دولت قبل و کنونی، لذا فساد در هر دولتی صورت بگیرد با آن برخورد شدید خواهیم کرد.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با بیان اینکه دولت نباید عملکرد مدیران خود را پنهان یا از آن‌ها دفاع کند، افزود: معتقدم برخورد با فساد نباید جناحی باشد به همین دلیل همانطور که پیگیر اختلاس مالی “بانک دی” و “بنیاد شهید” در دولت قبل بودم، اکنون نیز به دنبال برخورد جدی با فساد مالی صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان هستم.
خجسته همچنین تاکید کرد: از افراد ذی‌نفوذ نظام می‌خواهم به این موضوع به منظور میانجی‌گری ورود پیدا نکنند چراکه مدارک و اسناد به اندازه کافی وجود دارد؛ بنابراین اگر فردی به دنبال تبرئه اختلاس‌گران باشد به یقین مدارک را رسانه‌ای می‌کنیم.
عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه در جریان این تحقیق و تفحص، عملکرد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: موج دستگیری‌ مدیران و دست‌اندرکاران صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه دارد، همچنین از آنجا که این صندوق خانوادگی اداره می‌شد بازگرداندن پول‌ها سخت‌تر است به همین دلیل باید برای بازگرداندن پول‌های چپاول‌شده، فکری اساسی کرد.

درباره

دیدگاهتان را بنویسید