خبر فوری

53 نیروی متخصص پزشک در سراسر استان هرمزگان توزیع شدند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس  وبه نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم و پزشکی هرمزگان، مراسم دیدار با 53 پزشک متخصص جدید الورود ضریب k و توزیع این متخصصان در اقصی نقاط استان با هدف تامین و تکمیل نیروهای متخصص پزشک با حضور عبدالله غریب‌زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سالن کوثر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.

وی از تامین 17 رشته تخصصی آسیب‌شناسی، ارتوپدی، بیهوشی، داخلی، داخلی اعصاب، عفونی، قلب و عروق، جراحی، جراحی مغز و اعصاب، ارولوژی، چشم، ENT، رادیولوژی، زنان، اطفال، طب اورژانس، دندانپزشکی خبرداد و خطاب به پزشکان بیان‌داشت: با حضور شما پزشکان که بی‌شک با هدف ارائه خدمات مطلوب و ارتقاء سطح سلامت مردم در استان تلاش می‌کنید، بخش اعظمی از کمبودها برطرف می‌شود.

سپس آذین علوی فوق تخصص زنان و رئیس گروه متخصصان زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اهمیت سلامت زنان و کودکان زیر 5 سال گفت: همان‌طور که شاخص زایمان طبیعی و سزارین برای وزارت بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است، سلامت مادران و کاهش مرگ و میر مادران نیز از اولویت‌های مجموعه بهداشت و درمان کشور و استان است.

علوی ضمن تاکید همکاری و انجام مشاوره‌های درمانی فی مابین متخصصان تصریح‌کرد: پزشکان درباره مادران باردار پس از بررسی‌های لازم در صورت پرخطر بودن مادران حتما با انجام مشاوره و همکاری با سایر متخصصان و در صورت لزوم از طریق نظام ارجاع و یا انتقال سریع بیمار به مراکز درمانی فوق تخصصی اقدام کنند.

وی بیان‌کرد: متخصصان کودکان و زنان می‌توانند به صورت تیمی فعالیت کنند، تلاش ما این است از زمان کودکی و کهنسالی سلسله مراتب با تلاش پزشکی در تمام رشته‌ها بتوانیم سلامت عمومی جامعه را تضمین کنیم.

تجلیل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان خادم نمونه استانی در حوزه صادرات غیرنفتی

جاسم جادری نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در بیستمین همایش سالروز ملی صادرات در استان هرمزگان با بیان اینکه مزیت‌های خوبی در کشور برای صادرات داریم، اظهار داشت: استان هرمزگان از موقعیت‌های بسیار خوبی از جمله بنادر بزرگ و چهار بخش حمل و نقلی برخوردار است که باید از این فرصت برای دسترسی به بازارها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای نخستین بار در تاریخ صادرات کشور تراز تجاری جمهوری اسلامی ایران مثبت شد، عنوان‌کرد: این افتخار با تلاش صادرکنندگان و افرادی که راهبری امر صادرات را داشتند، بدست آمد.

این همایش که با حضور مدیران کل ادارات و سازمان‌های استان برگزار شد، از مدیرانی که در حوزه صادرات غیر نفتی فعالیت داشتند، به عنوان خادم نمونه استانی با اهداء لوح یاد بود از سوی استاندار هرمزگان تقدیر شد .

اجرای مرحله سوم وارنیش فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان رودان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مهرداد صالحی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان اظهار داشت: مرحله سوم طرح وارنیش فلواریدتراپی برای 13 هزار و 246 دانش آموز مقطع ابتدایی شهرستان رودان از تاریخ آبان 95 به صورت رایگان اجرا می شود.

صالحی گفت: وارنیش ماده‌ای است بسیار ایمن و ارزان و مقدار بسیار کمی از آن برای پوشش تمام دندان‌های یک کودک یا نوجوان کافی است و خطری هم ندارد و یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها انجام وارنیش فلورایدتراپی در دوران کودکی است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان تصریح‌ کرد: هدف از این طرح، کاهش پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان است، در حالی که تصور می‌شود بروز پوسیدگی دندان با افزایش سن امری طبیعی است اما با «فلوراید» می‌توان از پوسیدگی دندان‌ها تا درصد جلوگیری کرد، فلوراید در استخوان‌ها و دندان‌های در حال رشد کودکان جمع می‌شود و مینای دندان آنها را قبل از پیدایش مقاوم می‌کند.

صالحی ابرازکرد: اثربخشی «وارنیش» البته منوط است به زمان کافی برای تماس با دندان و به همین خاطر دو تا چهار ساعت پس از استفاده از این ماده باید از خوردن و آشامیدن پرهیز شود، از وارنیش می‌توان حداقل دو بار در سال و زیر نظر دندان‌پزشک استفاده کرد.

وی تصریح‌کرد: فلوراید درمانی در کنار مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان از موثرترین روش‌های پیشگیری از پوسیدگی است که نسبت به سایر روش‌ها کم‌ خطرتر و محافظه‌ کارانه ‌تر است.

درباره

دیدگاهتان را بنویسید