خبر فوری

جزیره کیش، پایگاهی مناسب برای ورزش و تفریحات سالم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، امروزه ورزش و بر خورداری از امکانات و تاسیسات ورزشی از جمله معیارهای توسعه یافتگی جوامع به شمار می رود. 

در این راستا، با توجه به امکانات و تاسیسات و اماکن ورزشی مناسب و همچنین  شرایط مساعد آب و هوایی جزیره کیش در 8 ماه از سال، بهترین پایگاه برای برگزاری مسابقات ورزشی و اردوهای مختلف ورزشی و کسب آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات داخلی و بین المللی است.

بنابر این گزارش در 6 ماه نخست سال 95،  تعداد 14 اردوی تدارکاتی و آمادگی ورزشی در رشته های والیبال ساحلی، جودو، شمشیربازی، والیبال، فوتبال، تکواندو، تنیس روی میز، بسکتبال و ژیمناستیک هنری با حضور 347 ورزشکار در جزیره کیش برگزار شد.

همچنین 3 هزار 558 ورزشکار در 75 مسابقه در رشته های اتومبیلرانی اسلالوم و دریفت، فوتبال، شنای آب های آزاد، اسکواش، تکواندو، شطرنج، کشتی، بدمینتون، کاراته، کونگ فو، هندبال ساحلی، شنا، تیر اندازی با کمان، اسکیت، بوکس، والیبال، تیر اندازی با تفنگ بادی، جودو، تنیس روی میز، ژیمناستیک، فوتسال و بسکتبال شرکت کردند.

با توجه به آمادگی و توانمندی ورزشکاران جزیره کیش، تعداد 66 تیم ورزشی با حضور 287 ورزشکار جهت شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی در رشته های تیر اندازی با کمان، تکواندو، دو و میدانی، جودو، ژیمناستیک، تنیس، فوتبال، اسکواش، موی تای، کشتی، بدمینتون، ووشو، بوکس، شنا و اسکیت از جزیره کیش اعزام شدند و در مجموع توانستند 41 مدال طلا، 21 مدال نقره و 42 مدال برنز برای جزیره کیش به ارمغان آورند.

در این مدت، به  مناسبت رویدادهای ملی و مذهبی نیز تعداد 10 هزار و 986 نفر در 44 همایش ورزش همگانی از جمله دوچرخه سواری، اسکیت، مسابقه ماهیگیری، فوتسال، بسکتبال، طناب کشی، هفت سنگ، پرواز و ساخت بادبادک ها، مچ اندازی، ساخت مجسمه های شنی، تیر و کمان سنگی، ورزش عصرگاهی، ورزش صبحگاهی و شنا، پیلاتس، یوگا  و دو همگانی در جزیره کیش شرکت کردند.

گفتنی است، وجود مجموعه ورزشی المپیک با 9 سالن سر پوشیده مجهز به امکانات ورزشی، زمین های چمن فوتبال، سوارکاری و تیر اندازی، پلاژ شنای بانوان و آقایان، استخر های کرانه و المپیک و همچنین امکانات مناسب اقامتی، تفریحی و پذیرایی، نداشتن ترافیک، دسترسی آسان به امکانات مختلف، عدم نیاز به دریافت روادید و حمل و نقل آسان، جزیره کیش را به مکانی مناسب برای برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی ملی و بین المللی تبدیل کرده است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید