خبر فوری

محمدعلی کرمپور: برپایی همایش آموزشی برای رانندگان سرویس‌های مدارس هرمزگان

هرمزبان:مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه کارکرد سرویس مدارس صرفا به جابه‌جایی دانش‌آموزان محدود نمی‌شود، گفت: همایش آموزشی برای رانندگان سرویس‌های مدارس هرمزگان برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،محمدعلی کرمپور پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه ماده 18 افزود: این امر ضرورت نظارت مستمر و توجه همه جانبه بر فعالیت شرکت‌های فعال در امر سرویس مدارس را می‌رساند، چراکه علاوه بر امور فنی و صلاحیت‌های فردی، موارد تربیتی و کارکردهای فرهنگی نیز در این عرصه به جد مورد امعان‌نظر است.

به گفته وی، آنچه در موضوع ساماندهی سرویس‌های مدارس مدنظر است، توجه جدی به ایمنی، رفاه و آرامش خاطر اولیای محترم است و آموزش و پرورش همه ظرفیت خود را برای تأمین نظر والدین به کار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: امسال تا پیش از موعد بازگشایی مدارس با برگزاری جلسات متعدد کارگروه ماده 18 و همچنین نشست شورای ترافیک استان همه جوانب امر در بحث سرویس مدارس احصاء شده است و تا شروع سال تحصیلی نیز جزییات قراردادها و همچنین سایر امور مورد بازنگری، بحث و تبادل‌نظر خواهد گرفت تا در خروجی کار با همدلی و همگرایی اعضای کارگروه این مهم به درستی راهبری و مدیریت شود.

گفتنی است، رئیس اداره انجمن اولیای و مربیان اداره آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این نشست با مرور مصوبات نشست‌های گذشته و همچنین تشریح دستور کار جلسه به ابهامات و پرسش‌های مطرح شده از سوی برخی اعضا در خصوص شرایط آموزش و پرورش برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های تأیید صلاحیت شده پاسخ داد.

بتول جهانداری افزود: با توجه به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید علاوه بر نشست‌های توجیهی مدیران مدارس در خصوص سرویس مدارس، همایش آموزشی رانندگان این سرویس‌ها را نیز خواهیم داشت تا آخرین راهکارها و توصیه‌ها ارائه شود.

وی همچنین با تأکید بر به‌کارگیری مراقبان ویژه خودروهای جمعی شامل ون، مینی‌بوس و اتوبوس، یادآور شد: علاوه بر حمایت از رانندگان منضبط با رانندگان متخلف نیز برابر آیین‌نامه برخورد خواهد شد که جزییات آن در جلسه به تصویب اعضا رسیده است.

این مقام مسوول یادآور شد: نرخ کرایه سرویس‌ها نیز در نشست کارگروه ماده 18 در خردادماه به شورای شهر پیشنهاد و مصوب شده است، که این امر به هشت شرکت حمل و نقل دانش‌آموزی شهر بندرعباس که صلاحیت آنان تأیید شده ابلاغ شده است.

جهانداری در پایان با قدردانی از همراهی اعضای کارگروه در برگزاری مستمر نشست‌ها خاطرنشان کرد: تأیید صلاحیت رانندگان، معاینه فنی خودروها، دریافت کارت و برچسب سرویس مدارس از جمله الزاماتی بوده که رعایت آن برای سرویس‌های مدارس اجباری است.

انتهای پیام
منبع: خبرگزاری فارس
(لینک)
کد خبر: 394737

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید