خبر فوری

هرمزگان در عزای امام باقر(ع) به سوگ نشست

هرمزبان:همزمان با هفتمین شب از ماه ذی الحجه سالروز شهادت پنجمین خورشید آسمان امامت و ولایت امام محمد باقر(علیه السلام)، استان هرمزگان غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،به همین مناسبت مردم ولایت مدار شهر بندرعباس همراه با سایر هم استانی ها امشب با حضور در مساجد، اماکن متبرکه، هیات های مذهبی و کانون های فرهنگی هنری در عزای امام باقر(علیه السلام) به سوگ نشستند.

امشب از هر مسجد و امامزاده ای صدای نوحه خوانی، سینه زنی و گریه و ناله شیعیان به گوش می رسد و سوگواران امام باقر(علیه السلام) به عزاداری مشغول بودند و اشک ماتم ریختند.

سخنرانان در مجالس عزای امام پنجم، پیرامون ابعاد وجودی، سیره علمی و عملی و نقش باقرالعلوم در پاسداری و ترویج اسلام ناب محمدی به ایراد سخن پرداختند.

بیرق های مشکی به نشانه ایام حزن و ماتم بر سردرب مساجد، اماکن متبرکه و منازل در شهرستان های مختلف استان هرمزگان به اهتزاز درآمد.

این مراسم در بندرعباس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لبخندان از اساتید حوزه و مداحی مصطفی صفری و مسعود دهقانی توسط هیات باقریون در مسجد امام محمد باقر(علیه السلام) کوی نیایش در بلوار امام حسین(علیه السلام)، با سخنرانی حجت الاسلام مصطفی بهرامی کارشناس دینی مذهبی و مداحی غلام زمانی و اکبر زاهدی توسط هیات مذهبی کریم اهل بیت در مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) شهرک توحید و حجت الاسلام غلامرضا حاجبی رییس داشکده علوم قرآنی استان هرمزگان و با مداحی حیدری سراجی در حسینیه امامزاده سید مظفر برگزار شد.

امام باقر(علیه السلام) در روز جمعه سوم ماه صفر سال 57 هجری در مدینه به دنیا آمد و در حادثه جانسوز کربلا، همراه پدر در کنار جدش امام حسین(علیه السلام) بود.

دوران امامت امام محمد باقر(علیه السلام) از سال 95 هجری، سال رحلت امام سجاد(علیه السلام)، آغاز و تا سال 114 هجری به مدت 19 سال و چند ماه ادامه داشت.

آن حضرت سرانجام در هفتم ذی الحجه سال 114 هجری در سن 57 سالگی در مدینه به وسیله هشام مسموم شد و چشم از جهان فرو بست، پیکر پاک و مقدسش در قبرستان بقیع در کنار پدر بزرگوارش به خاک سپرده شد.

پایان پیام/
منبع: خبرگزاری شبستان
(لینک)
کد خبر: 394734

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید