خبر فوری

شرکت مدیریت صادرات در هرمزگان ایجاد شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، جاسم جادری دوشنبه شب در بیستمین همایش سالروز ملی صادرات در استان هرمزگان با بیان اینکه مزیت های خوبی در کشور برای صادرات داریم، گفت: استان هرمزگان از موقعیت های بسیار خوبی از جمله بنادر بزرگ و چهار بخش حمل و نقلی برخوردار است که باید از این فرصت برای دسترسی به بازارها استفاده کنیم.

جادری با بیان اینکه در سال جاری برای اولین بار در تاریخ صادرات کشور تراز تجاری جمهوری اسلامی ایران مثبت شد، عنوان کرد: این افتخار با تلاش صادر کنندگان و افرادی که راهبری امر صادرات را داشتند، به دست آمد.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم کالاهایی به بازار جهانی عرضه کنیم که رقابت پایدار داشته باشند، افزود: همه افرادی که در امر تولید فعالیت می کنند برای تداوم این رقابت و مزیت نسبی باید به فکر ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه باشند و نیاز بازارهای جهانی را شناسایی کنند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مزیت های خوبی در کشور برای صادرات داریم، تصریح کرد: استان هرمزگان از موقعیت های بسیار خوبی از جمله بنادر بزرگ و چهار بخش حمل و نقلی برخوردار است که باید از این فرصت برای دسترسی به بازارها استفاده کنیم.

جادری با بیان اینکه با کشور عمان روابط خوبی را تنظیم کرده ایم، اظهار داشت: در این راستا بخشی از تفاهم نامه های میان دو استان هرمزگان و مسندم عمان اجرایی شده است.

وی خواستار راه اندازی مجموعه نمایشگاه داخلی و خارجی عرضه کالا در بندرعباس شد و بیان داشت: باید سایت نمایشگاه در بندرعباس راه اندازی و براساس برنامه کالاها در آن عرضه شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: هچنین در هرمزگان باید با فرآوری محصولات در راستای ایجاد ارزش افزوده بکوشیم و بتوانیم شرکت مدیریت صادرات را ایجاد و سیستم سنتی خود را به مدرن تبدیل و کالای مورد نیاز را به هر کشور صادر کنیم.

جادری گفت: طی روزهای آینده هیئت تجاری استان هرمزگان به کشور هند سفر می کند و خط تجاری با این کشور نیز فعال تر خواهد کرد و همچنین محصولات کشاورزی هرمزگان، مورد نیاز کشورهای آسیای میانه است که صادرات این بخش نیز باید تقویت شود.

درباره

دیدگاهتان را بنویسید