خبر فوری

محمد سالاری: کاهش کشت گوجه فرنگی در میناب

هرمزبان:مدیر جهاد کشاورزی میناب از کاهش کشت گوجه فرنگی در مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،محمد سالاری پیش از ظهر امروز در نشستی پیرامون بررسی مسائل مرتبط با کشت گوجه فرنگی در این شهرستان، اظهار داشت: سطح زیر کشت گوجه در میناب طی سال گذشته سه هزار و 500 هکتار بوده است و امسال به دلیل اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و مدیریت مصرف آب به دو هزار و 800 هکتار کاهش داده شده است.

وی عنوان کرد: عمده کشت این محصول در روستاهای هشتبندی، توکهور، روانگ، زرتوجی، تلنگ و چراغ‌آباد صورت می‌گیرد.

سالاری با اشاره به اینکه شهرستان میناب در تولید گوجه فرنگی در استان رتبه نخست را دارد، اظهار داشت: محصول تولید شده علاوه بر نیاز استان به استان‌های مختلف برای تهیه رب ارسال می‌شود.

وی در پایان افزود: اواخر شهریور تا پایان مهرماه فصل کشت گوجه در میناب است و فصل برداشت از آذرماه شروع و تا پایان ماه خرداد ادامه دارد.

شهرستان میناب، در سال‌های نه چندان دور یکی از قطب‌های مهم در عرصه تولیدات محصولات کشاورزی در منطقه جنوب و جنوب شرق کشور به شمار می‌رود.

در این شهرستان علاوه بر کشت و برداشت محصولات صیفی و مرکبات اقلامی همانند نخل و انبه نیز با مرغوبیت بالایی برداشت می‌شد.

به دلیل اعمال فشار برداشت‌ها به ذخیره سد استقلال میناب در بخش مصارف عمومی و صنعتی و خانگی مرکز استان، کشاورزان به ناچار به سمت حفر چاه و تعمیق این منابع اقدام کردند، که منتج به خشک شدن و تحلیل سفر‌ه‌های زیرزمینی دشت میناب شد.

حال درختان سالمند و تاریخی این منطقه از هرمزگان رو به خشکی گذاشته است، از همین رو در ماه‌های اخیر طی حرکاتی جسته و گریخته طرح‌هایی مبنی بر مدیریت منابع آبی در این شهرستان آغاز شده است.

انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری فارس
(لینک)
کد خبر: 394732

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید