خبر فوری

شمار موکب های پذیرایی از زائران هرمزگان در مسیر کربلا به پنج باب رسید

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از شنبه ایرنا،حجت الاسلام محمدعلی معصومی گردهمایی زائران پیاده روی اربعین حسینی در بندرعباس افزود:درطول مسیرتوزیع بسته های فرهنگی، بروشورهای راهنمایی زائران برای رفت و آمد و اسکان از برنامه هایی است که در نظر گرفته شده است.
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان و مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان ادامه داد: نهادینه کردن و فرهنگ سازی شعار امسال اربعین با عنوان انی احامی ابدا عن دینی در بین زائران از مهمترین اهداف برگزاری این اجتماع است.
حجت الاسلام معصومی افزود : نشان دادن فرهنگ شهادت ، ایثار ، صلح و آشتی و وحدت اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این اجتماع بوده وتمام دنیا چشم به حرکت ما در این سفر دوخته است لذا همه ما باید در این سفر معنوی نمادی از عظمت اسلام و تشیع را برای جهانیان به منصه ظهور برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین حسینی یک هدیه الهی برای اتحاد بین ملت های مسلمان و تعمیق باورهای دینی و بصیرت افزایی است و مقام معظم رهبری فرمودند این یک حرکت ملی است که همه باید در آن شرکت داشته باشند و دولت را موظف کردند که ستاد اربعین را با محوریت مردمی تشکیل دهند.
وی بر حضور پرشور مردم در این مراسم معنوی تاکید کرد و اظهار کرد: زائران امسال نیز با حضور موثر خود در مراسم پیاده‌روی اربعین، عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار ع) نشان می دهند.
وی به زائران توصیه کرد: در این سفر باید قوانین و حقوق شهروندی مردم عراق و شهرهای در مسیر سفر را حفظ کنند تا در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین هرمزگان تصریح کرد: همراه داشتن گذرنامه و اخذ ویزا برای همه زائران اربعین ضروری است و بدون این مدارک، اجازه خروج از مرز به متقاضیان داده نمی شود.
براساس اعلام اداره کل حج و زیارت هرمزگان تاکنون بیش از 15 هزار و 400 نفر از هرمزگان در سامانه سماح برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی نام نویسی کرده اند که برای 10 هزار و 252 نفر نیز روادید صادر شده است.
نام نویسی در سامانه سماح از 16 مرداد آغاز شده است و تا 24 آبان ادامه دارد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید