خبر فوری

ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در راستای تقویت فرهنگ عمومی جامعه بکارگیری شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند افراد انقلابی و متقی است، اظهار داشت: تحقیر آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی این کشور به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) از مهمترین برکات روز 13 آبان است.

وی بیان‌داشت: مسئولان با درک شرایط کنونی جامعه و نیاز به نیروی انسانی خلاق، متعهد و باایمان تلاش خود را برای تربیت فرزندانی انقلابی و متقی به‌کار گیرند.

امام جمعه بندرعباس گفت: امروز انقلاب ما دست بسیجیان و افراد انقلابی است که اگر نادرست عمل کنند، بسیار مخاطره انگیز است و اگر بصیرت و آگاهی لازم داشته باشند، فساد و تباهی آن‌ها را تهدید نمی‌کند و به بیراهه نمی‌روند.

وی با اشاره به رسوایی‌های اخلاقی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افشاگری آنان علیه یکدیگر تصریح‌کرد: باید دید که آیا کسانی که خودشان 800 میلیارد دلار کسری بودجه دارند و اقتصادشان در حال انفجار و نابودی است می‌توانند اقتصاد دیگر کشورها را نجات دهند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: فرهنگ عمومی مقوله‌ای گسترده و فراگیر است و به عبارتی مجموعه‌ منسجم و نظام یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به یک جامعه بزرگ قوم یا ملت است.

نعیم آبادی در ادامه با اشاره به 14 آبان روز فرهنگ عمومی افزود: اگر فرهنگ یک جامعه دارای مفاهیم اساسی باشد رشد و توسعه را به دنبال دارد.

وی گفت: من رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هستم و خواهش دارم که همه مردم نقاط ضعف و قوت فرهنگی را در جامعه به شورای فرهنگ عمومی گزارش کنند تا ما نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را دوچندان کنیم.

خطیب جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه پیشرفت اقتصادی در گرو تبدیل مبانی دینی اقتصاد مقاومتی به یک فرهنگ عمومی است، اظهار داشت: تنها راه نجات کشور از وضع اقتصادی کنونی، تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن تعریف جامع از اقتصاد مقاومتی تصریح‌ کرد: وقتی جامعه عزت خود را با هیچ چیز عوض نکند و از برکات تولید بهره‌مند شود اقتصاد مقاومتی تحقق یافته است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید