خبر فوری

حجت الاسلام بارانی: مواضع منفعل رژیم های عربی اسرائیل را گستاخ نموده

هرمزبان:حجت الاسلام بارانی گفت:در حالی جنایات صهیونیست ها را علیه فلسطینیان را شاهدیم که رژیم های عربی در موضع سکوت و انفعال به سر می برند .

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از پایگاه خبری هشت بندی،حجت الاسلام بارانی در خطبه های این هفته نماز جمعه در هشت بندی با اشاره به حادثه  سقوط یک جرثقیل در مسجدالحرام بیان داشت : تعداد زیادی از مسلمان ها و بیش از 10 ایرانی در این حادثه کشته و مجروح شدند  و بدون شک آل سعود مسئول این حادثه دلخراش است و باید در این قضیه پاسخگو باشند، این حادثه نشان داد که آل سعود قدرت اداره مسجد الحرام را ندارد.

وی در ادامه افزود: در زمانی که افراد زیادی در آنجا قرار دارند چرا باید یک چرثقیل چند صد تنی بدون رعایت اصول امنیتی و فنی در آنجا باشد و مدیریت آل سعود باعث شده است که شهر مکه بی امن ترین شهر زیارتی باشد.

وی در ادامه افزود: بالای 7 هزار نفر در این سال ها در عربستان کشته شدند این آمار آمار بسیار بالایی است، اینها کفایت اداره مسجدالحرام را ندارند  و جهان نمی تواند شاهد این همه بی لیاقتی عربستان باشد.

حجت الاسلام بارانی در ادامه خطاب به حاکمان عربستان بیان داشت: شما باید از کشور جنگ زده عراق در تامین امنیت اماکن مذهبی الگو بگیرید.

وی در این رابطه تصریح کرد: در سال گذشته با وجود این همه تکفیری های وحشی، هیچ اتفاقی برای 20 میلیون زائر نیفتاد، شما که این همه ثروت دارید آیا باید آن را در راه کشتن مسلمانان خرج کنید یا با آن جان زائران خانه خدا را حفظ کنید، شما حتی از بنگلادش هم پایین تر هستید بزرگترین مراسمات مذهبی در بنگلادش برگزار می شود اما به ندرت از این اتفاق ها می افتد.

خطیب جمعه هشت بندی در ادامه افزود:  با توجه به بی کفایتی آل سعود باید شورایی از جهان اسلام برگزاری مناسک حج تمتع را بدست بگیرد تا دیگر شاهد این فجایع و افتضاحات مدیریتی نباشیم و جهان اسلام هم به وظایف خود عمل بکند.

مسئول شورای فرهنگ عمومی در هشت بندی و توکهور با تبریک هفته دفاع مقدس  بیان داشت: 8 سال دفاع مقدس زمینه رشد و شکوفایی جوانان ایران اسلامی را فراهم نمود و دستاورد های ارزشمندی که امروز انقلاب از آن  برخوردار است  به پشتوانه  دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم و در 8 سال دفاع مقدس بوده است   و جوانان ایران  اسلامی در طول این 8 سال جوانمردی ، سلحشور و مجاهدت را در دوران 8 سال دفاع مقدس آموختند.

وی در ادامه با اشاره به یورش وحشیانه  نیروهای رژیم صهیونیستی  به نماز گذاران در مسجد القصی بیان داشت: این شدید ترین حمله به قدس شریف بعد از سال 1969 است .
امام جمعه هشت بندی و توکهور در این رابطه بیان داشت: در حالی جنایات صهیونیست ها را علیه فلسطینیان را شاهدیم که رژیم های عربی در موضع سکوت و انفعال به سر می برند  و این عامل یکی  از اثر گذارترین عوامل گستاخی صهیونیست ها  است.

حجت االاسلام بارانی در ادامه افزود: در حالی گه آمریکا با کمک جیرخواران خود مشغول پرورش تکفیر ها است  و به کمک کشور های عربی جنگ های نیابتی به راه انداخته اند معلوم است که رژیم جنایت کار اسرائیل  به خود اجازه می دهد دست به هر جنایت بزند و به مقدس ترین مکان مسلمانان حمله کند.

وی در ادامه افزود: کسانی که ادعای عربیت  دارند و خود را خادمین حرمین شریفین می دانند از جوانان فلسطینی درس بگیرند  و دو گروهی که ادعای  حمایت از ملل اسلامی دارند  در واقع خیانت به این ملت ها می کنند.

وی در این رابطه افزود: اولین  این گروه  دولت های مرتجع عرب است که در این رابطه سکوت اختیار کرده اند  و در طی این سالها که اسرائیل فلطسینیان را به خاک و خون کشیده است واکنشی از خود در این باره  نشان نداده اند.

وی در ادامه افزود: گروه دیگری که به جوامع اسلامی خیانت می کند داعش است که ادعای خلافت اسلامی دارد  تاکنون مشاهده نشده است  به سمت اسرائیل حتی یک تیر  شلیک کند .

حجت الاسلام بارانی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت:  یکی از موارد مهمی که پس از انتشار برجام توسط  رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است مساله  حیله های و رفتار های دشمن برای نفوذ همه جانبه به کشور است .

وی در این رابطه بیان داشت: به وسیله برجام  دولت های استعماری قصد نفوذ سیاسی و همه جانبه را دارند  و قصد دارند  ایران  را همانند کشور های خلیج فارس کنند.

امام جمعه هشت بندی ادامه افزود: یکی از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که  غربی ها در پی آن هستند که در ایران نفوذ فرهنگی کنند  و این موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد و در حالی که تکلیف برجام نه در ایران و نه در امریکا مشخص است آنها در پی نفوذ همه جانبه در ایران هستند و هشدار ها در این خصوص باید جدی گرفته شود و هم مردم و هم مسئولان باید بیدار شوند.

امام جمعه هشت بندی در ادامه افزود:عرصه ای که نباید مورد غفلت واقع شود عرصه فرهنگ است و باید مسئولان فرهنگ را دریابند و دشمنان به دنبال آن هستند که فرهنگی انقلابی و دینی را از این ملت بگیرند و موضوع فرهنگ را باید جدی گرفت و آرمان ها و اصول انقلاب را باید زنده کرد و با افتخار آنها  را در دنیا ترویج داد.

وی در  ادامه افزود: گفتمان انقلاب اسلامی فراز ها و نشیب های مختلفی داشته است و در دوره کنونی  دشمنان  قصد هجوم  همجانبه به  آرما های انقلاب را دارند و همگان باید توجه کنند که نباید با مهر افراطی جوانان انقلابی را از صحنه خارج کنند.

حجت الاسلام بارانی در ادامه افزود:  باید برجامی که با سرنوشت این ملت عجین است  به صورت علمی  توسط صاحب  نظران بررسی  شود .

وی در پایان  با اشاره  به در گذشت آیت الله خزعلی گفت : این ضایعه شوک بزرگی به دوستداران انقلاب بود  و ایشان پدر شهید و از فداییان انقلاب بود  وهمواره  از حامیان اصیل امام و رهبری بودند و انشاء الله همگان  از ایشان الگو بگیرند و ایشان کسی بودند  که در فتنه 88  محکم پای انقلاب ایستادند  و آیت الله خز علی همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند از ابتدا تا پایان  در خط مستقیم انقلاب  مستحکم  ایستادند.
(لینک)
کد خبر: 394719

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید