خبر فوری

انزجار از استکبار جهانی با مشت‌های گره کرده/ ماجرای هدیه انگشتر و تشکر رهبر انقلاب/ تجمع دانشجویان در دانشگاه خوارزمی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در هفته گذشته آموزش عالی به مناسبت 13 آبان رنگ استکبار ستیزی به خود گرفت.

در روز 13 آبان امسال همچون سال‌های گذشته دانشجویان و دانش‌آموزان دوشادوش مردم و با مشت‌های گره کرده انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند. در متن بیانیه دانشجویی مقابل لانه جاسوسی که قرائت آن بر عهده علی‌رضا صفرپور، دبیر انجمن اسلامی اسلامی دانشگاه امیرکبیر(تحکیم وحدت)بود تاکید شد « مروجان اسلام امریکایی که ارزش‌های انقلاب را هدف قرار داده‌اند بدانند که از تیررس انقلابیون مکتب خمینی در امان نخواهند ماند.»

همچنین حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حاشیه راهپیمایی باشکوه 13 آبان‌، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص عدم استفاده از اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی گفت: متأسفانه این غفلتی است که اتفاق افتاده است، هم در کتاب‌های دبیرستان و هم در کتاب‌های دانشگاه‌ها هرچه زودتر باید از این اسناد استفاده شود و این کوتاهی را باید هرچه زودتر جبران کنیم.

*سازمان «سمت» می‌تواند ستاد پژوهش‌های حوزه علوم انسانی باشد

محمد فرهادی وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از دو هزارمین کتاب منتشر شده توسط سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی «سمت» تصریح کرد: رونمایی از دوهزارمین کتاب سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها خود نشانه‌ای روشن از تلاش و حمایت و تدبیر و امید جمعی از شریف‌ترین و بی ادعاترین کوشش گران حوزه مطالعات علوم انسانی و اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سازمان «سمت» هم می‌تواند ستاد پژوهش‌های حوزه علوم انسانی باشد و هم در مقام صف به تولید و ارائه آثار فاخر علوم انسانی بپردازد.

*چرا هیچ نشانه‌ای از 70 جلد اسناد لانه جاسوسی، در مدارس و دانشگاه‌ها نیست

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه سیزدهم آبان‌ماه در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان با هشدار نسبت به برخی حرکت‌ها و تلاش‌های خطرناک برای تحریف حقیقت و منطق ایستادگی امام(ره) و ملت در مقابل آمریکا، در اذهان نسل جوان تأکید کردند: آنچه که مشکلات کشور را حل خواهد کرد، روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت اقدام و عمل، بصیرت، عمل به توصیه های امام، ابتکار ورزی، امیدواری به آینده، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او است.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود فرمودند: 70 جلد کتاب از اسناد لانه‌ جاسوسی منتشر شده است؛ چرا هیچ نشانه‌ای از این کتاب‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها نیست؟. این مدارک که به هنگام تسخیر لانه جاسوسی، به صورت کاغذهای خُرد شده در آمده بودند و با تلاش و زحمت جوانان انقلابی، جمع آوری و بازسازی شدند، عمق توطئه ها و دشمنی آمریکا بر ضد ملت ایران را نشان می‌دهند.

*ماجرای تشکر رهبر عزیز انقلاب از هدیه دانشجویان

سجاد ریحانی معاونت سیاسی سازمان بسیج دانشجویی در پایان مراسم دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب خبر داد: هدیه‌ای که در نشست دیروز به رهبر معظم انقلاب تقدیم شده بود توسط حجت الاسلام محمدیان به دست ایشان رسید و رهبر معظم انقلاب، ضمن تقدیر از هدیه دانشجویان خطاب به آقای محمدیان فرمودند:«سلام بنده را به دانشجویان برسانید و از هدیه‌ای که داده اند، تشکر ویژه‌ای کنید.»

* پرداخت تسهیلات 7 میلیون ریالی به دانشجویان متقاضی سفر به عتبات عالیات

ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، با اشاره به پیاده‌روی میلیونی مردم و دانشجویان در مراسم اربعین گفت: این صندوق در آستانه اربعین حسینی و به منظور حمایت دانشجویان و حمایت از این اقدام معنوی و فرهنگی به دانشجویان متقاضی به صورت ویژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن وام 7 میلیونی عتبات عالیات پرداخت می‌کند.

وی بیان داشت: این وام هیچ گونه کارمزدی ندارد و بازپرداخت این تسهیلات نیز مانند سایر وام‌ها پس از فراغت از تحصیل است. متقاضیان دریافت این تسهیلات باید به ادارات رفاه دانشجویان دانشگاه مراجعه و نسبت به تکمیل فرم تقاضای وام و ارائه تصویر فیش واریزی روادید و بیمه اقدام کنند.

*حدود 15 درصد نخبگان در خارج از کشور حضور دارند

مخبر دزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: حدود 15 درصد نخبگان و استعدادهای برتر در خارج از کشور حضور دارند که نوعا این افراد در حال ادامه تحصیل و گذراندن دوره‌های تحصیلی هستند. البته طبق مطالعه صورت گرفته در خصوص بازگشت آن‌ها اشکالات، کمبودها و نارسایی هایی وجود دارد که بنیاد نخبگان نیز برنامه‌های لازم را در این زمینه طراحی کرده است.

*گردهمایی انقلابیون جوان در حسینیه جماران امام خمینی(ره) برگزار شد

در این مراسم دانشجویان انقلابی با حضور در حسینیه جماران امام خمینی(ره) ضمن بیعت مجدد با امام راحل بر صیانت از تفکر او تاکید کردند.

حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم بیان داشت: برای کسانی که عشق آمریکا وجودشان را گرفته انگار کلید تمام مشکلات در این کشور است و چاره‌ای جز ارتباط با آن نمی‌بینند. پس ناچارند خط امام(ره) را تحریف کنند.

داود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی که از سخنرانان این مراسم بود  گفت: اینکه رهبری یک سال است بحث نفوذ را عنوان می‌کند از هژمونی آمریکا نیست. نشان‌دهنده این است که آمریکا روزهای پایانی خود را طی می‌کند.

همچنین در این مراسم سردار علی فضلی و جمعی از فعالان دانشجویی و نمایندگان و دبیران تشکل‌های انقلابی دانشجویی نیز به ایراد سخنرانی پرداختند. در این گردهمایی یک انگشتر از طرف دانشجویان به حجت الاسلام محمدیان تقدیم کردند تا به رسم هدیه به مقام معظم رهبری اهدا شود. 

*نامه اعضای هیأت علمی دانشگاه خوارزمی به رئیس‌جمهور در پی اعتراض به الحاق این دانشگاه به استان البرز

331 نفر از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه خوارزمی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعتراض خود را نسبت به الحاق این دانشگاه به استان البرز و تفکیک پردیس تهران و کرج دانشگاه خوارزمی اعلام کردند.

سبحان‌اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی در رابطه با تجمع دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به الحاق دانشگاه خوارزمی به استان البرز گفت: وزیر علوم الحاق دانشگاه خوارزمی به استان البرز را تکذیب کرد.

دانشجویان و اساتید دانشگاه خوارزمی در پی شایعاتی مبنی بر الحاق این دانشگاه به استان البرز با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه خواستار پاسخگویی مسئولان شدند، این تجمع برای چند روز تکرار شد.

*مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم در دانشگاه تهران برگزار شد

 شهید مصطفی کریمی فارغ التحصیل معماری دانشگاه تهران بوده که در سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست و برگ زرینی را در تاریخ آموزش عالی ثبت کرد.

*پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد با استانداردهای لازم صورت گرفته است

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد با استانداردهای لازم صورت گرفته است. از 114 هزار نفر کل داوطلبان در آزمون دکتری این دانشگاه، تنها 9درصد موفق به راهیابی به دانشگاه آزاد شده‌اند وبقیه مردود شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد تمامی استانداردهای لازم رعایت شده است، گفت: این دانشگاه با در اختیار داشتن 68 هزار عضو هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و استاد مدعو، 11هزار کارگاه و آزمایشگاه در طرح ساها، 20 میلیون مترمربع فضای مسقف، نزدیک به 40درصد بار آموزش عالی کشور را عهده دار است.

*مراسم ترحیم عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

مراسم ترحیم مرحوم مهدی خانبانی عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی در مسجد این دانشگاه برگزار شد. در این مراسم مسئولان دانشگاه شهید بهشتی اعم از معاونان دانشگاه، روسای دانشکده‌ها، جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه حضور داشتند. با توجه به اینکه مرحوم مهدی خانبانی به عنوان روانشناس تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استیل آذین نیز فعالیت می‌کرد، جمعی از ورزشکاران مطرح کشورمان نیز در این مراسم حضور داشتند. 

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید