خبر فوری

مهدی صابری: فرهنگ عاشورا فرهنگ استکبارستیزی است

مهدی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه در غرب استان هرمزگان، ضمن گرامیداشت 14 آبان روز فرهنگی عمومی اظهار: با توجه به اینکه فرهنگ عمومی به مجموعه‌ای از باورها و رفتارهای صحیح و غیرصحیح یک جامعه گفته می‌شود و عوامل متعدد و متنوعی، قدیمی و جدید در پیدایش و ماندگاری آن تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم دارد، می‌بایست برنامه‌ریزی خوبی در جهت اعتلای فرهنگ‌های خوب شود و کارهای مثبت در جامعه با برنامه‌ریزی و ممارست نهادینه شود.

وی افزود: همانطور که می‌دانیم کشور ما دارای فرهنگی با قدمت بسیار طولانی است که این فرهنگ ایرانی با فرهنگ دینی و ناب اسلامی عجین شده و چنانچه بتوانیم به رهنمودها و گوشزدهای اخلاقی دینی خود عمل کنیم شاهد جامعه‌ای سالم و با سطح فرهنگ عمومی مطلوبی خواهیم بود.

بخشدار بخش مرکزی بندرلنگه با اشاره به گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی بخش مرکزی اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی مختلف و برنامه‌ریزی جهت استقبال از زائرین اربعین، تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور ارشد و افتتاح پنج ایستگاه  مطالعه در روستاهای بخش مرکزی اشاره کرد.

صابری تصریح کرد: همانطور که می‌دانیم سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و باید تلاش شود که کتاب خواندن و مطالعه کردن در بین اقشار مختلف جامعه به یک عادت روزانه تبدیل شود.

وی یادآور شد: طرح نذر کتاب در روز عاشورا توسط اهالی روستا در بخش مرکزی قدمی بسیار خوبی در تحقق این امر مهم بوده و همچنین کتابخانه راسخ در روستای گزیر دارنده رتبه اول در کشور است که توانسته به سطح ارتقاء فرهنگی این روستا کمک کند.

بخشدار مرکزی بندرلنگه ادامه داد: در روز گذشته شاهد راهپیمایی 13 آبان با حضور بسیار خوب مردم بودیم و باید تلاش کنیم که شناخت شهروندان از اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر شود و گسترش و تقویت خوداتکایی و خودباوری و عزت ملی از اهداف دیگر برنامه‌هاست که می‌بایست در دستور کار قرار گیرد.

صابری افزود: در آستانه اربعین حسینی می‌توان به بزرگترین میدان حق علیه باطل اشاره کرد که درس‌های بسیار عظیمی در واقعه عاشورا وجود دارد از جمله امر به معروف، فرهنگ ایثار، عدالت خواهی، فرهنگ دشمن ستیزی، فرهنگ استکبارستیزی، فرهنگ ایثارگری، فرهنگ شهادت طلبی، فرهنگ کمک به همنوع و غیره که باید از آن‌ها درس گرفت.

وی در خاتمه از تمام اقشار زحمتکش جامعه که در اعتلای فرهنگ عمومی کشور تلاش می‌کنند و قدم مثبتی برمی‌دارند تشکر کرد و گفت: باید مسئله فرهنگ در کمیته‌های تخصصی مورد مطالعه قرار گیرد تا بتوان فرهنگ‌های غلط را اصلاح و فرهنگ‌های خوب را گسترش داد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید