خبر فوری

ایجاد شور و نشاط شعبانیه در محلات بندرعباس

به گزارش هرمزبان به نقل از دریانیوز شهردار بندرعباس گفت: ایجاد شور و نشاط در محلات یکی از مهمترین اهداف مد نظر مسئولان فرهنگی شهرداری بندرعباس است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده با تبریک ایام شعبانیه، اظهار کرد: شعبان ماه بسیار شریفى است و رسول اکرم (ص) درباره آن می‌فرمایند:«شعبان ماه من است، پس در این ماه براى جلب محبت پیغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود روزه بدارید.»

وی عنوان کرد: مناجات شعبانیه ، مناجات معروفى است و اهلش به خاطر آن با ماه شعبان مأنوس شده و به همین جهت منتظر و مشتاق این ماه هستند.

امینی‌زاده با بیان اینکه شهرداری در مناسبت‌های مختلف حامی و متولی برگزاری جشن‌ها و مراسمات مختلف می‌شود، گفت: گرامیداشت اعیاد در شهر بندرعباس به یک سنت دیرینه تبدیل شده و مردم با همدلی و شور و اشتیاق این ایام را گرامی می‌دارند.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط در محلات یکی از مهمترین اهداف مد نظر مسئولان فرهنگی شهرداری بندرعباس است، خاطرنشان کرد: از ابتدای شعبان، مناسبت‌های مختلفی در تاریخ به ثبت رسیده که می‌توان به سالروز ولادت امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل(ع)، ولادت حضرت سجاد(ع) و غیره اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه هر کدام از این بزرگان می‌توانند بهترین الگو برای حرکت در مسیر سعادت باشند، ادامه داد: امسال نیز ایام شعبانیه مقارن با مناسبت‌های ملی بزرگی شده که می‌توان به سالروز آزادسازی خرمشهر که در تقویم رسمی کشور روز ایثار و پیروزی نامگذاری شده اشاره کرد.

امینی‌زاده همچنین با اشاره به در پیش بودن سالروز وفات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: برای شناخت بهتر از این شخصیت بزرگ، تحقیق و مطالعه درباره سبک زندگی و فعالیت‌های فرهنگی علمی امام خمینی(ره) باید به صورت دقیق انجام شود.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: جامعه امروز ما که سرشار از چالش‌های بزرگ اجتماعی و فرهنگی است نیازمند شناساندن ابعاد مختلف زندگی امام خمینی(ره) به مردم به‌ویژه نسل جوان هستیم از این رو تحقیق و مطالعه درباره سبک زندگی و فعالیت‌های فرهنگی علمی امام خمینی(ره) باید به صورت دقیق انجام شود.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید