آموزش و پرورش باید دغدغه همگان باشد

به گزارش هرمزبان، امیر مهدی حسینی در جلسه مشاورین شهرستان میناب افزود: هنگامی که آموزش و پرورش دغدغه همگان شود، اثر بخشی کار مدرسه بیشتر و بهتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: چند سالی است آموزش و پرورش میناب در شاخص ها، مقام ها و رتبه های پرورشی نه تنها در استان اول است بلکه در کشور نیز حرف هایی برای گفتن دارد.

وی افزود: ما در آموزش و پرورش دو نوع رویکرد داریم، رویکرد نتیجه محور(product-oriented approach) که در آن خیلی موفق بوده ایم و یک رویکرد مهم تر که رویکرد فرآیند محور (process-oriented approach) است.

مهدی حسینی در ادامه این سوال را مطرح نمود که آیا این رتبه هایی که کسب نمودیم حاصل فعالیت همه ی مدارس است یا این که روی چند مدرسه کار کرده ایم و به این رتبه ها رسیده ایم؟

وی افزود: در رویکرد نتیجه محور، ما برای به نتیجه رساندن یک فعالیت بر روی تعدادی از شاگردان کار می کنیم ولی در رویکرد فرآیند محور، تمام شاگردان و مدارس را درگیر فعالیت مورد نظر می نمائیم و این درگیر شدن اهمیت بسزایی دارد.

وی در ادامه با اشاره به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گوناگون گفت: از آنجا که این شبکه ها در کشور نوپا هستند و قوانین و چارچوب های دقیق برای آن تعیین نشده است و همچنین در دسترس بودن این شبکه ها بعضاً موجب شده است ، اشخاص با احساس آزادی عمل و عدم کنترل در برابر تحمل ابهامات (tolerance of ambiguity)، هر گونه محتوایی را منتشر کنند و به جای کمک به فرآیند تعلیم و تربیت، به آن آسیب وارد شود. هرچند ایشان تاکید کردند که علاوه بر اینکه فضای مجازی ممکن است مخرب باشد ولی یک اصل و یک ضرورت هست.

مهدی حسینی افزود شاید در 5 سال آینده ما برخی از این دغدغه ها را نداشته باشیم و بتوانیم از این ادبیات ذهنی-نوشتاری رد بشویم.

وی از الزامات این گذار، هدایت و راهنمایی دانش آموزان توسط مشاورین و همکاران عزیز را عنوان نمود وتصریح کرد در برخی موارد نیاز است که با همفکری و همچنین طرح های ابتکاری به رفع مشکلات و حل مسائل موجود اقدام نمود.
انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید