خبر فوری

ناصرحیدری پوری: تجهیز 86 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین

هرمزبان:رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: تاکنون 86 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان در قالب طرح الگوی کشت به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ناصر حیدری‌پوری عصر امروز در بازدید از بخش‌های کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد اظهار داشت: حاجی آباد قطب کشاورزی هرمزگان است به‌طوری که در تولید محصولاتی همچون گندم و خرما ی پیارم پیشتاز است.

وی بیان داشت: بررسی مشکلات کشاورزان، اطلاع رسانی در خصوص سیاست‌های کلان دولت تدبیر و امید در خصوص فعالیت‌های کشاورزی و ارائه خدمات فنی مهندسی به بهره‌برداران از مهم‌ترین اهداف بازدید از مناطق کشاورزی حاجی‌آباد است.

حیدری‌پوری بیمه محصولات کشاورزی، احداث جاده بین مزارع، انتقال آب به اراضی کشاورزی، تهیه کود و بذر مناسب، بازاریابی فروش محصولات تولید شده، توسعه سیستم آبیاری نوین، بخشودگی سود وام‌های کشاورزی، احیاء باغ‌ها ونخیلات فرسوده را از مهم‌ترین خواسته‌های کشاورزان شهرستان حاجی‌آباد برشمرد و اظهار داشت: کشاورزان استان 241 میلیارد تومان به سیتم بانکی مقروض هستند و این در حالی است که دولت 4 هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه کشاورزی بدهکار است.

وی ادامه داد: برای احیاء باغ‌ها و نخیلات فرسوده، توسعه سیستم آبیاری نوین اعتبارات خوبی می‌توان از طریق صندوق توسعه ملی تامین کرد.

حیدری‌پوری با اشاره به اینکه در این بازدید با کشاورزان روستاهای شمیل، طارم، برآفتاب، گنج به‌صورت چهره به چهره گفتگو کرده است، بیان داشت: 83 درصد کشاورزان استان کم سواد و یا بیسواد هستند و این امر باعث شده بهره‌برداران نتوانند از علم و تکنولوژی در بخش کشاورزی به خوبی استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: آموزش کشاورزان و سوق دادن آنها به‌سوی کشاورزی اقتصادی با هدف  شناخت بازارهای عرضه محصول و ایجاد ارزش افزوده در دستور کار قرار دارد.

ریئس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: امروز کشور بالغ بر 500 هزار تن در سال نیاز به جو دارد و کشاورزان هرمزگانی می‌توانند در سال زراعی جدید با کشت محصولات استراتژیک از جمله گندم، جو، کلزا، پنبه و کنجد موقیعت اقتصادی خود را بهبود بخشند.

حیدری‌پوری عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی امسال تهیه انواع بذر وکود، نهال  وبیمه تضمینی تولید و درآمد کشاورزان را در دستور کار قراردارد.

وی یادآور شد: ایجاد نهالستان نازدشت رودخانه، توسعه کشت هندوانه پیوندی، تولید بذر پنیه، ذرت  و ارتقاء راندمان آب از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در سال‌جاری است.

حیدری‌پوری پایان تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف شعار محصول سالم از مزرعه تا سفره باید کشاورزان از کود و سم در حد مجاز استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید