خبر فوری

استاندار هرمزگان: اجرای 43 پروژه مدرسه‌سازی توسط بنیاد برکت در هرمزگان

هرمزبان:استاندار هرمزگان گفت: تاکنون 43 پروژه مدرسه سازی توسط بنیاد برکت در هرمزگان اجرا شده که 22 پروژه از جمله 9 پروژه در امروز افتتاح شده و 12 پروژه دیگر نیز در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،آئین بهره‌برداری از 140 مدرسه ساخته شده توسط بنیاد برکت با 844 کلاس درس در سراسر کشور به صورت همزمان در 11 استان و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی مسئولان استان ها با حضور آیت الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دکتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، دکتر محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد؛ در این مراسم 9 مدرسه با 48 کلاس درس در استان هرمزگان افتتاح شد.

دکتر جاسم جادری استاندار هرمزگان ظهر امروز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با محل برگزاری آئین افتتاح مدارس بنیاد برکت با تقدیر از خدمات بنیاد برکت در استان هرمزگان، عنوان کرد: امروز 9 مدرسه در هرمزگان به همت بنیاد برکت که یکی از آنها در شهرستان محروم بشاگرد احداث شده، به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: تاکنون 43 پروژه مدرسه‌سازی توسط بنیاد برکت در هرمزگان اجرا شده که 22 پروژه از جمله 9 پروژه در امروز افتتاح شده و 12 پروژه دیگر نیز در دست اجراست.

استاندار هرمزگان افزود: عملیات احداث 11 مسجد در استان هرمزگان نیز توسط بنیاد برکت در حال انجام است و همچنین مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل منازل 150 مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان هرمزگان توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اختصاص یافته است.

جادری با بیان اینکه استان هرمزگان دروازه اقتصادی کشور است، خواستار توجه ویژه به رفع محرومیت‌های این استان شد و اظهار داشت: در کل کشور متوسط بهره‌مندی از راه آسفالت 70 درصد است اما این رقم در هرمزگان 32 درصد و در بشاگرد تنها هشت درصد است.

وی تصریح کرد: در شهرستان بشاگرد نهادهای مختلف به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند به گونه‌ای که بنیاد برکت، بنیاد مستعضفان، بنیاد محرومیت زدایی سپاه و کمیته امداد امام خمینی (ره) و دولت متناسب با ظرفیت خود در این منطقه محروم کار می‌کنند اما این توان یک‌جا تجمیع نشده و در جهت تلفیق خدمات می‌توان ستاد مشترکی زیر نظر استانداری هرمزگان تشکیل داد تا با هم ‌افزایی، عقب ماندگی‌های بشاگرد را رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید