خبر فوری

لزوم تجهیزات مکانیزه و الکترونیکی در گمرک جهت مبارزه با ورود کالای قاچاق

به گزارش هرمزبان، علی میرشمسی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست ناجا به سمتی رفته است که مبارزه را از ساحل به عمق دریا ببرد.

به گفته وی با بسته شدن دهنه لارک توسط دریابانی که یکی از اصلی‌ترین نقاط عبور شناورهای حامل کالای قاچاق محسوب می‌شود 60 درصد قاچاق ورودی از این نقطه کنترل شده است.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان تصریح کرد: در 6 ماهه سال جاری 500 میلیارد کالای قاچاق بدست نیروهای دریابانی و مرزبانی استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 119 درصد رشد داشته است.

میرشمسی عنوان کرد: با توجه به تصمیمات و برخوردهای ایجاد شده و سخت‌گیری‌های دریابانی، میزان ورود کالای قاچاق از هرمزگان کاهش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه دریابانی در صحنه‌ها و حوادث دریایی حضوری فعال دارد و خدمات انتظامی را به مردم در این منطقه ارائه می‌دهد، افزود: طرح پلمب موتور شناورها یکی از طرح‌هایی است که توسط دریابانی به مرحله اجرا در آمد و در 2 ماه گذشته تاکنون بیش از 1500 دستگاه شناور به‌منظور جلوگیری از سرقت و جابه‌جایی، شماره موتور دریافت کرده‌اند.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان همچنین از شناسنامه‌دار کردن شناورهای بی‌هویت خبر داد و گفت: در هرمزگان حدود 3 تا 4 هزار شناور بی‌هویت وجود دارد که تاکنون 2 هزار شناور شناسایی و دفترچه مرزبانی دریافت کرده‌اند.

این مسؤول انتظامی ادامه داد: روزانه چهار تا پنج هزار کانتینر از طریق مرز دریا وارد کشور می‌شود و زمانی می‌توان با ورود قاچاق کلان به کشور برخورد شود که در گمرک تجهیزات مکانیزه و الکترونیکی به نسبت کانتینر وجود داشته باشد.

میرشمسی در پایان بیان داشت: تنها 30 درصد کالای قاچاق از مبادی دریا و مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شود و زمانی پلیس به قاچاق‌های کلان دسترسی پیدا می‌کند که مردم منطقه و ساحل‌نشینان با ما همکاری و همراهی داشته باشند در غیر این‌صورت مبارزه با قاچاق کالا مطلوب نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید