افتتاح نخستین مجتمع فرهنگی و موزه شمال کشور

به گزارش هرمزبان، رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آمل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت : همزمان با افتتاح عمارت تاریخی و بازسازی شده عبادی آمل ، با دعوت از اقوام مختلف از جمله قوم بختیاری ، جشنواره موسیقی سنتی و آیینی ، شعرخوانی وآواهای اقوام استان های بوشهر ، هرمزگان ، خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، فارس ، قم و مازندران به صورت تلفیقی برگزار شد.

به گفته محمدرضا شیدفر در این جشنواره همچنین دست پخت اقوام شرکت کننده از استان های مختلف کشور در عمارت تاریخی عبادی آمل به نمایش گذاشته شد.
وی هدف از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی را برقراری ارتباط های فرهنگی ، پیوند اقوام مختلف استان های کشور ، آشنایی با موسیقی ، آداب و رسوم ، گویش ها و پخت غذاهای محلی آنان اعلام و خاطرنشان کرد : با فراهم شدن امکانات تفریحی و رفاهی برای بازدیدکنندگان و مسافران در عمارت تاریخی عبادی آمل به عنوان مجتمع فرهنگی و موزه تلفیقی ، این برنامه ها در ماههای آینده نیز تداوم خواهد داشت.
شیدفر با بیان اینکه مرکز فرهنگی موزه کاسپین پارت و کتابخانه ابن اسفندیار در عمارت تاریخی عبادی به عنوان سومین موزه شهر آمل است که پس از موزه های تاریخ شهر و شهدا به بهره برداری رسید افزود : خانه تاریخی عبادی آمل در مجموع با بیش از 7 میلیارد ریال از مالک قبلی آن خریداری و بازسازی و به عنوان سومین موزه در هسته مرکزی شهر آمل و ضلع جنوبی بازار تاریخی این شهر با همکاری بخش خصوصی تجهیز و راه اندازی شده است.
رئیس میراث فرهنگی آمل همچنین از فراهم شدن زمینه های اولیه ایجاد دفتر حافظ شناسی در عمارت عبادی خبر داد.
تاکنون حدود 60 اثر تاریخی شهرستان آمل در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور ثبت شده است .

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید