خبر فوری

معرفی برگزیدگان جشنواره هفدهم نمایش عروسکی

به گزارش هرمزبان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران درحاشیه آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی در سالن شهید حدادی ساری، گفت: از 473 اثر نمایش عروسکی ارائه شده ازمناطق سراسر کشور 65 اثر به مرحله کشوری راه یافت که از این تعداد 12 نمایش، برگزیده جشنواره سراسری شد.

قاسم عزیز زاده گرجی با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره هفدهم نمایش عروسکی در بخش کارگردانی نمایشنامه خال پادشاه رتبه اول، نمکی بلا و دیو ناقلا رتبه دوم، شلبی تنها نرو رتبه سوم را کسب کرد، گفت: در بخش نمایشنامه رتبه نخست را نمایشنامه نمکی بلا و دیو ناقلا از تهران، خال پادشاه از تهران رتبه دوم و فرار از زندان استان فارس رتبه سوم را از آن خود کرد.

وی افزود: در بخش عروسک‌گردانی رتبه نخست به نمایشنامه ماه بود و روباه، رتبه دوم را تو میدانی من کی هستم و رتبه سوم به نمایشنامه فرار از زندان تعلق گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران افزود: در بخش گویندگی عروسک رتبه نخست به نمایشنامه نمکی بلا و دیو ناقلا، رتبه دوم به نمایش فرار از زندان و رتبه سوم را نمایشنامه پرواز از آذربایجان شرقی کسب کرد.

عزیز زاده گرجی با اشاره به اینکه در بخش طراحی عروسک نمایش شلبی تنها نرو رتبه اول، ماه بود و روباه از استان چهار محال و بختیاری رتبه دوم و خال پادشاه از اشتان تهران رتبه سوم را کسب کرد، گفت: در بخش طراحی صحنه نمایشنامه دنیای زیبا از مهاباد رتبه نخست، خال پادشاه رتبه دوم و شلبی تنها نرو رتبه سوم را از آن خود کرد.

وی گفت: طراحی لباس با یک برگزیده نمایشنامه شلبی تنها نرو مورد تجلیل قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه در بخش موسیقی نمایشنامه دنیای زیبا، فرار از زندان برگزیده هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی شدند، گفت: در تهیه بروشور نمایشنامه شلبی تنها نرو، نمکی بلا و دیو ناقلا و دنیای زیبا به برتری رسیدند.

عزیز زاده گرجی افزود: در بخش پوستر استان زنجان و چهار محال و بختیاری رتبه برتر را کسب کردند و در بخش عکس از استان چهار محال و بختیاری و نمایشنامه استان تهران تجلیل شد.

به گفته وی در بخش نمایشنامه نویسی هفت نمایشنامه برگزیده شدند که شامل نمایشنامه بز ریش سفید از کرمان، کلاغ و کباب از استان مرکزی، یه راه بهتر از استان فارس، نه سیاه نه سفید از استان مرکزی، جورابی که نمی‌خواست بوی بد بدهد از استان هرمزگان، بچه‌ها همه از قزوین و نمایشنامه شلبی تنها نرو از استان تهران به برتری رسیدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید