نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی در کیش برگزار شد

به گزارش هرمزبان، در این نمایشگاه که توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و با حضور علیرضا مناقبی رئیس مجمع واردات ایران، هدایت حسینی رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد دکتر مونسان در جمع خبرنگاران از آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد شهرک تولیدی محصولات غذایی در کیش خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: عموم مردم جزیره کیش را صرفا به عنوان یک منطقه گردشگری می شناسند در حالیکه گردشگری یکی از ماموریت های این منطقه آزاد است اما درکنار توسعه گردشگری، جزیره کیش دارای 6 شهرک صنعتی است که حدود 420 واحد صنعتی در این شهرک ها فعالیت می کنند.

وی افزود: در کیش صنایع آلاینده نداریم به همین دلیل صنایع مرتبط با تولید مواد غذایی می توانند به خوبی در کیش فعالیت کنند. همچنین مزایای قانونی مناطق آزاد ظرفیت مثبت دیگری برای سرمایه گذاران است زیرا از معافیت های مالیاتی، تخفیفات گمرکی و فواید تمرکز مدیریتی در تسهیل و تسریع امور برخوردار می شوند.

دکتر مونسان تاکید کرد: با وجود اینکه نرخ عرضه اراضی کیش در بخش های مسکونی به قیمت بازار است اما در حوزه های صنعت، گردشگری و هتلداری زمین با نرخ های حمایتی عرضه می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه های حمایت از تولید و صادرات گفت: مهمترین اولویت ما در سالجاری در این زمینه است و هرهفته گزارش کاملی از فعالیت های سازمان منطقه آزاد کیش به مراجع ارائه می شود.

وی با اشاره به رویکرد سازمان منطقه آزاد کیش در سال 95 مبنی بر توسعه تولید و صادرات افزود: جزیره کیش زیر ساخت های مناسبی برای فعالیت تولید کنندگان مواد غذایی دارد و این نمایشگاه فرصت خوبی برای تعامل بیشتر است تا چنانچه تولیدکنندگان و فعالان عرصه صنایع غذایی آمادگی دارند برای ایجاد شهرک تولیدی محصولات غذایی اقدام کنیم.

افتتاح نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی در کیش

دکتر مونسان در ادامه ضمن بازدید از غرفه ها در گفت و گو با تولید کنندگان ضمن بر شمردن مزایای فعالیت در جزیره کیش به معرفی پتانسیل های این منطقه آزاد پرداخت.

اولین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته با حضور 60 شرکت داخلی و بیش از 50 شرکت و نمایندگان کشورهای ایتالیا، آلمان، سویس، انگلستان، ترکیه، مالزی، هلند، هند، امارات متحده عربی، لهستان، ژاپن، فرانسه، عمان، اتریش و بلژیک تا 10 مهر در جزيره كيش ادامه دارد.

سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، انجمن صنفی آرد سازان ایران، اتحادیه سراسری تولید کنندگان و صادر کنندگان نان ایران، انجمن صنفی و صنعتی صنایع گلوکز، نشاسته و مشتقات آن، انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران، جامعه مسئولین فنی صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی کشور، سازمان غذا و دارو، انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، مرکز ملی تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، انجمن وارد کنندگان برنج ایران، انجمن تولید کنندگان ماشین آلات پخت نان و شیرینی، کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران، انجمن نان های حجیم و نیمه حجیم و مسطح انبوه صنعتی استان تهران حامیان اولین نمایشگاه بین لمللی صنایع غذایی آشامیدنی و صنایع وابسته در جزیره کیش هستند که به همت انجمن وارد کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی برگزار شده است.

همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه انجمن وارد کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی با همکاری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور نسبت به برگزاری سه نشست تخصصی اقدام کرده است.

نقش تولید داخل، واردات و صادرات در اقتصاد ملی و امنیت غذایی، فرصت ها و تهدیدهای ورود به WTO در زمینه صنایع غذایی و جنبه های سلامتی و ایمنی تجارت غذا، تجربیات موفق سایر کشورها موضوعات سه نشست تخصصی جنبی این نمایشگاه است که 8 مهر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

برگزاری اولین کیک شو کشور و مسابقه طراحی کیک در طول برگزاری نمایشگاه با حضور اساتید و داوران برتر بین المللی، بر پایی مسابقه کیک خوری برای کودکان، آموزش تهیه و سرو قهوه و برگزاری مسابقه برای خانواده ها از دیگر برنامه های جذاب این نمایشگاه برای علاقمندان و بازدید کنندگان است.

منبع: عصر ایران / روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید