خبر فوری

مرتضی موصلی: بهره‌برداری از ۳۸ باب مسجد از محل اعتبارات زکات در هرمزگان

هرمزبان:مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: از محل اعتبارات زکات ۷ مسجد در ۲ ماه گذشته، ۱۳ مسجد در هفته دولت، سه مسجد تا ۲۰ روز آینده و ۱۵ مسجد نیز ظرف ۲ ماه آینده در مناطق روستایی هرمزگان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مرتضی موصلی ظهر امروز در نشست خبری ،از واگذاری 60 واحد مسکن مددجویی به خانواده های ایتام استان خبر داد و اظهارداشت: در مجموع 313 واحد مسکن مددجوی در استان در حال ساخت است که  60 واحد آماده بهره برداری و 253 واحد نیز از پیشرفت 92 درصدی برخوردار است.
وی با بیان اینکه 30 خانه بهداشت با اعتبار 25 میلیارد و 800 میلیون ریال روز شنبه هفتم شهریور ماه در استان به بهره برداری می رسد افزود: سهم کمیته امداد در ساخت خانه بهداشت در هرمزگان 45 واحد تعیین شده بود که 30 واحد در هفته دولت و 15 واحد نیز تا یک ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)هرمزگان از احداث 60 واحد مسکن مددجویی با اعتبار 12 میلیارد ریال در شهرستان های بندرعباس، بستک، میناب، بندرلنگه و سیریک خبر داد و ابرازداشت: برای ساخت این واحدهای مسکونی 2 میلیارد و 710 میلیون ریال آورده مددجویان و مابقی از محل تسهیلات بانکی، کمک خیرین و اعتبارات کمیته امداد تامین شده است.
موصلی در ادامه از افتتاح پروژه های زکات خبر داد و اظهار کرد: 15 پروژه که عمدتا مسجد می باشند با اعتباری معادل 16 میلیارد و 500 میلیون ریال تا 15 شهریور در استان هرمزگان افتتاح می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از محل اعتبارات زکات هفت مسجد در 2 ماه گذشته، 13 مسجد در هفته دولت، سه مسجد تا 20 روز آینده و 15 مسجد نیز ظرف 2 ماه آینده در مناطق روستایی هرمزگان به بهره برداری می‌رسند.
موصلی ادامه داد: بیش از یکهزار و 700 زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان در نوبت دریافت جهیزیه هستندکه همزمان با هفته دولت 150 زوج جهیزیه و هدیه ازدواج به مبلغ هفت میلیارد و 500 میلیون ریال دریافت می‌کنند.
وی به اعطای تسهیلات بلاعوض و یا کم بهره به هر زوج اشاره کرد و بیان داشت: به هر زوج 20 میلیون ریال بلاعوض و 30 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت می شود که در 4 ماهه امسال یکهزار و 200 زوج تحت پوشش، جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کرده اند.
موصلی تصریح کرد: 110 طرح اشتغالزایی و کارآفرینی ویژه مددجویان در هفته دولت با اعتبار 16 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات حوزه اشتغال کمیته امداد و تسهیلات بانکی اجرا خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان،اذعان داشت: 557 طرح اشتغالزایی نظیر؛ پرورش ماهیان تزئینی، توریست کاشانه، پرورش اردک، کشاورزی، دامداری و صنایع دستی ویژه مددجویان هرمزگانی در چهار ماهه سال جاری با اعتباری بالغ بر 59 میلیارد ریال در استان اجرا شد.
وی افزود: همزمان با هفته دولت، 120 نفر از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان به اردوی سیاحتی اصفهان اعزام می شوند.
موصلی، نشست صمیمی جمعی از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد با معاونین استاندار، افتتاح کتابخانه الکترونیکی در کانون فاطمیه، دیدار مدیران و کارکنان کمیته امداد با 15 خانواده شهید و سرکشی مسئولان استانی از 200 خانواده تحت حمایت را از دیگر برنامه های این نهاد در هفته دولت ذکر کرد.
وی در پایان با اشاره به تفاهم نامه کمیته امداد مرکز با بیمه سینا، افزود: با انعقاد این تفاهم نامه، 57 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان در برابر حوادث بیمه شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید