خبر فوری

مردم رودان به مقام والای شهدا ادای احترام کردند

به گزارش هرمزبان، همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس و با هدف پاسداشت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای والامقام و ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت در جامعه؛ مردم و مسئولان با حضور در گلزار شهدا در سراسر شهرستان رودان با اشک و گلاب؛ غبار از قبور مطهر غیورمردان حافظ قرآن، اسلام، ناموس، شرف، آزادی و آزاد مردی برگرفتند.
مردم با حضور در این آئین ملی و معنوی، ضمن غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا با ادای احترام به مقام والای شهدا یاد و خاطره این سرو قامتان تاریخ بشریت را گرامی داشتند.
شرکت کنندگان در این آئین ملی و معنوی با در دست داشتن گل و گلاب، تربت پاک و مطهر شهدا را غبار روبی، عطر افشانی و گلباران کرده و با قرائت فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام کرده و بار دیگر با آرمان های شهدای والامقام دوران حماسه و دفاع تجدید عهد و پیمان کردند.
مردمانی که شهدا را محور تداوم، شکوه، مجد و عظمت اسلام و انقلاب می دانند با در دست داشتن عکس شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری و حضور پر شور و حماسی در گلزار شهدا؛ بار دیگر نشان دادند در راه حراست، پاسداری و صیانت از مرزهای ایمان و عقیده به شهدایشان اقتدا کرده اند و از فدا شدن باکی ندارند.
مردمانی که امنیت، آرامش و دستاوردهای امروز کشور در عرصه های مختلف را مدیون ایثارگری و فداکاری شهدا می دانند، امروز در کنار تربت پاک شهدا بار دیگر برای پیروی و ماندن در مسیر و راه بهترین شاگردان مکتب ولایت و عاشورا و تلاش در جهت عزت و سربلندی روز افزون اسلام و مسلمین با یکدیگر هم پیمان شدند.
مسئولان در دومین روز از هفته دفاع مقدس 95 که روز شهیدان، ایثارگران، سربازان و فجرآفرینان نامگذاری شده؛ با حضور در منازل شهدا و ایثارگران؛ از اسوه های صبر، ایثار، آزادگی و پایمردی تجلیل کردند.
مردم ولایی، انقلابی و شهیدپرور شهرستان رودان در دوران طلایی حماسه و دفاع؛ بیش از 200 شهید، جانباز و آزاده سرافراز به اسلام و انقلاب تقدیم کردند.
شهرستان رودان با بیش از 118 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس؛ مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
منبع: ایرنا
خبرنگار طبیه رحیمی – انتشار دهنده خلیل تنیده

انتهای پیام /

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید