خبر فوری

دانش هاشمی پور: ٣٧ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در جشن شکوفه ها در هرمزگان حضور یافتند

به گزارش هرمزبان،دانش هاشمی پور در جشن شکوفه‌ها در مدرسه محبوبه دانش ناحیه 2 بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: از این تعداد کلاس اولی که در440 مدرسه شهری و یک‌هزار و 558 مدرسه روستایی سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند که از این تعداد، 19 هزار و 259 نفر پسر و 17 هزار و 847 نفر دختر هستند.

وی بیان‌داشت: آموزش و پرورش هرمزگان در قالب پروژه مهر، برای آمادگی حداکثری جهت بازگشایی مطلوب مدارس و آغاز بهار تعلیم و تربیت، همه ضرورت‌های لازم برای ورود به فصل بازگشایی مدارس را پیش بینی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: در ادامه جشن شکوفه‌های کلاس اولی، زنگ بازگشایی مدارس در سایر پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی نیز در روز شنبه، سوم مهرماه، همزمان با سراسر کشور، با حضور مسئولان کشوری و استانی در هرمزگان طنین انداز می‌شود و 320 هزار دانش آموز در سه هزار و 481 واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی، با 14 هزار و 267معلم رسما سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

هاشمی پور تصریح‌کرد: خوشبختانه در سایه تلاش شبانه روزی همه عزیزان دست اندرکار، در حوزه ستاد اداره‌کل و همچنین نواحی، مناطق و شهرستان‌های سراسر استان، هم اکنون در آمادگی مطلوب جهت پذیرش دانش‌آموزان در کلاس‌های درس هستیم و مهر با نشاطی را آغاز می‌کنیم.

وی اضافه‌کرد: به منظور آمادگی حداکثری و رفع مشکلات و کمبودهای احتمالی، با انجام بازدیدهای میدانی در قالب پروژه مهر، امکانات لازم چه از حیث فضاهای فیزیکی و چه سایر تجهیزات آموزشی و نیروی انسانی تامین شده است و این اطمینان خاطر را به مردم شریف استان که هیچ دانش‌آموزی در هیچ نقطه از استان بدون کلاس و معلم نیست و مقدمات آغاز سال تحصیلی به خوبی فراهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اهمیت تامین فضاهای آموزشی استاندارد و نوساز در هرمزگان گفت: در آستانه ماه مهر،امسال در هفته دولت، 77 پروژه آموزشی در قالب 438 کلاس درس با اعتباری افزون بر520 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که نقش مهمی در بهبود شاخص‌های توسعه استان ایفا می‌کند.

این مسئول همچنین با بیان اینکه امسال با هدف‌گذاری تحقق عدالت آموزشی توجه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه یافته شده، اظهارکرد: در همین رابطه برای رفع مشکلات دانش آموزان بی‌بضاعت، علاوه بر تامین لوازم التحریر مورد نیاز، پوشاک و سایر نیازمندی‌های تحصیلی این عزیزان نیز به کمک خیرین نوع دوست و نیکوکار که انصافا پشتوانه گرانسنگی برای آموزش و پرورش هستند، تامین شده و توجه خاصی به این بخش داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد آموزش و پرورش هرمزگان، عدالت محوری بر مبنای قانون است،یادآورشد: فراهم شدن زمینه‌های تحصیل برای همه دانش آموزان در محروم‌ترین و دوردست‌ترین مناطق در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش هرمزگان است و هیچ تمایز و تبعیضی در ارائه خدمات نظام تعلیم و تربیت را جایز نمی‌دانیم.

وی بیان‌داشت:کتب درسی کلیه رشته‌ها و دوره‌ها تحصیلی نیز توزیع شده تا دغدغه ای بر خانواده‌های عزیز و دانش آموزان نباشد.

هاشمی پور همچنین با تاکید بر ضرورت تامین نیروی انسانی ماندگار و آسایش خاطر فرهنگیان در فرایند آموزش گفت: امسال با هدف ارتقاء شاخص‌های آموزشی که یکی از ارکان آن نیروی انسانی است، در اقدامی مهم، موضوع سازماندهی معلمان مدارس ابتدایی در محل سکونت‌شان را در دستور کار داشتیم که خوشبختانه این مهم بیش از 95 درصد محقق شده که بدون تردید در رشد شاخص‌ها و همچنین آرامش و آسایش خاطر فرهنگیان عزیز نقش غیر قابل انکاری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به سازماندهی ناوگان سرویس مدارس بیان‌کرد: ساماندهی سرویس‌های مدارس امسال با رویکردی جامع، متفاوت و با تمرکز بر همه جزئیات دنبال می‌شود که امسال با افزایش دو برابری شرکت‌های مخصوص سرویس مدارس به 14 شرکت، بیش از 6 هزار دانش آموز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

هاشمی پورتاکید‌کرد: برای تامین آسایش والدین کنترل‌های لازم چه از حیث مسائل تربیتی و چه رفاه و ایمنی نیز در سرویس مدارس اعمال شده است.

وی در پایان با قدردانی از همه همراهی‌ها با مجموعه آموزش و پرورش در آغاز سال تحصیلی، اظهارامیدواری‌کرد: هرمزگان با برنامه‌های هدف‌گذاری شده امسال بتواند شاخص‌های آموزشی و پرورشی در همه بخش‌ها را به نحوشایسته و در خور نام استان ارتقاء دهد.

سپس احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس نیز در این آیین با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش محور توسعه در جامعه است اظهارکرد: همه توان خود را برای حمایت از آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی به کار می‌بندیم چرا که معتقدیم جامعه توسعه یافته در گرو آموزش و پرورش کارآمد و پویاست.

وی افزود: دراین مسیر قدردان زحمات دلسوزان تعلیم و تربیت در استان هرمزگان هستیم و با نگاه جامع و بلند این مجموعه را در سال تحصیلی جدید حمایت و همراهی می‌کنیم.

وی تصریح‌کرد: برای رفع مشکلات و چالش‌های ‌آموزش و پرورش استان از همه دلسوزان تعلیم و تربیت بالاخص از دولت تدبیر و امید انتظار داریم نگاه ویژه‌ای را به این مهم در استان هرمزگان داشته باشد .

وی اضافه‌کرد: علاوه بر ضرورت تامین فضاهای آموزشی استاندارد ، آموزش و پرورش استان در بخش کمبود نیروی انسانی نیز نیازمند توجه بیشتری است چراکه شرایط خاص استان ایجاب می‌کند این مهم نیز مورد توجه ویژه دولت باشد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: قطعا اگر مشکلات آموزش و پرورش به حداقل برسد نتیجه آن را در همه ارکان توسعه می‌دهیم چرا که نیروی انسانی موتور توسعه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم / روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید