خبر فوری

ابراهیم رستم گورانی: لزوم توجه به پروژه‌های سیما و منظر شهری از سوی شهرداران و مدیران هرمزگان

به گزارش هرمزبان، ابراهیم رستم گورانی در سومین جلسه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری هرمزگان که با دستور بررسی پروژه‌های تجاری واقع در منطقه سرریگ بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: موقعیت این پروژه در شهر بندرعباس و محله سرریگ واقع شده که در یک طبقه تجاری و 2 طبقه مسکونی در زمینی با مساحت‌های 654 و 1381 متر مربع است که در شمال و جنوب معبر 10 متری قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، این پروژه در پهنه G31 (گردشگری و گذران اوقات فراغت) در طرح راهبردی ساختاری شهر بندرعباس واقع شده است.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: ایده کلی کار توجه به اصول کلی معماری بومی ایران، همچون طاق و قوس‌ها، پر و خالی و  خط آسمان است، همچنین به مسائل بومی منطقه مانند سایه‌اندازی، بازشوها، رنگ و… نیز پرداخته شده است.

گورانی با اشاره به اهمیت وجود چنین فضاهایی در بافت محلات به عنوان نوعی مرکز محله، بیان داشت: از این پس برای احیای معماری ایرانی- اسلامی، تمام طرح‌های مربوط به احداث پروژه‌های شاخص در سطح شهرهای استان در کمیته سیما و منظر شهری مطرح و بررسی خواهند شد.

وی گفت: توجه به پروژه‌های سیما و منظر شهری باید از حوزه مدیران شهری و شهرداران به‌صورت جدی پیگیری شود، که این پروژه‌ها از آنجائیکه نقش مهمی در سیما و منظر شهری ایفا می‌نمایند، ضرورت دارد که در این کمیته بررسی، تصویب و برای اجرا به شهرداری‌ها ابلاغ شود.

منبع: خبرگزاری فارس / روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید