خبر فوری

حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری:امنیت مثال‌زدنی امروز ایران مدیون فداکاری‌های دیروز آزادگان است

هرمزبان:امام جمعه حاجی‌آباد گفت: اگر امروز ایران اسلامی در ابعاد مخلتف و به ویژه برخورداری از امنیت همانند مرواریدی در بین کشورهای منطقه می‌دخشد، به دلیل فداکاری و از خودگذشتگی آزادگان است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری امروز در مراسم تجلیل از آزادگان که با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان، فرماندار بندرعباس، فرماندار حاجی‌آباد، رئیس بنیاد شهید شهرستان و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه هر اتفاقی مبارکی که امروز در کشور می‌افتد ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد اظهار داشت: شکل‌گیری و هویت انقلابی ما از برکت دفاع مقدس و از جان گذشتگی فرزندان این مرز و بوم است.

وی تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدا، جانبازی و از خودگذشتگی ایثارگران و آزادگان کشور ایران به بزرگ‌ترین تمدن بزرگ اسلام تبدیل شده و دشمنان به یقین رسیده‌اند ملتی که عاشق و دلباخته شهادت است از اسارت هراسی ندارد.

مختاری با بیان اینکه سرفرازی مملکت اسلامی حاصل مجاهدت همه عزیزانی است که تمام هستی خود را وقف نظام و انقلاب کردند افزود: این انقلاب ریشه در دین و آئین ما دارد و  آزادگان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران سند افتخار و هویت ایران اسلامی هستند.

امام جمعه حاجی‌آباد، با بیان اینکه رمز پیروزی ملت بزرگ ایران در جنگ هشت ساله مقاومت و ایستادگی است، افزود: تجربه‌های چندین ساله ثابت کرده که هر وقت در مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی کردیم پیروز میدان شدیم و امروز همین رمز را باید مدنظر قرار دهیم.

اسحاق دستگزین مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان نیز در ادامه با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، آزادگان را ذخایر ارزشمند نظام مقدس جمهوری دانست و افزود: آزادگان و ایثارگران سرمایه و صاحبان اصلی این نظام مقدس هستند شما با ادامه راه و مسیر امام (ره) و شهدا باعث حفظ و حراست از از کیان و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی شدید و حفظ و حراست از دستاوردهای نظام مقدس لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی است.

اصغر جهانگیری فرماندار حاجی‌آباد نیز در خصوص اهمیت ایثار و فداکاری آزادگان در دوران اسارت گفت: بهره‌مندی از امنیت در جامعه و مرزهای پهناور ایران اسلامی که در مقایسه با بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه در سطح بالایی قرار دارد به برکت همین روحیه شهادت طلبی و از جان گذشتگی شما عزیزان است و این مناسبت فرخنده فرصتی گران‌بها در ارج نهادن به شخصیت والای شما آزادگان در تحمل رنج‌های ناشی از اسارت در زندان‌های ارتش بعث عراق است در ادامه این همایش از آزادگان تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است، شهرستان حاجی‌آباد 21 آزاده دارد که تاکنون سه نفر از این تعداد دعوت حق را لبیک گفته‌اند.

 منبع: خبرگزاری فارس(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید