خبر فوری

گزارش عملکرد سه ساله شورای زهوکی

به گزارش هرمزبان به نقل از پایگاه خبری زهوکی،

آقای طالب شنگولان معاون شورای اسلامی روستای زهوکی در خصوص عملکرد 3 ساله شورای اسلامی و دهیاری زهوکی توضیحاتی را ارائه نمودند:

1. پیگیری شهر شدن روستای زهوکی ( مستقل شدن):
معاون شورای زهوکی در رابطه با پیگیری شهر شدن زهوکی عنوان داشتند مدتی قبل قرار شد روستای زهوکی به شهر تبدیل شود در همین راستا نبش دوربرگردان زهوکی تابلویی را نصب کردند (با این کار روستای زهوکی حدود 200 الی 300 متر کوچک تر می شد.) هنگامی که شورای روستای زهوکی (طالب شنگولان) از این موضوع اطلاع پیدا کردند ایشان به فرمانداری مراجعه نموده (در آن زمان آقای پاکدامن فرماندار میناب بودند) و نسبت به این کار اعتراض کردند، آقای پاکدامن اظهار کردند که «این مقدار چیزی نیست چرا اصرار می کنید.» در پاسخ به ایشان  شورای روستای زهوکی اعلام کردند که «ما اجاز نمی دهیم حتی یک وجب جلو تر بایید چراکه درگذشته نیز بنا به دلایل قسمت هایی را از این روستا جدا کرده اند.» چرا که درخواست شهر شدن روستای زهوکی برای مستقل شدن بوده نه برای چسپیدن به میناب  در این خصوص با دفاع شورای محترم زهوکی  در جلسه ای که جناب آقای بخشدار ترتیب دادند موافقت شد که محدوده شهر در جای اول خود یعنی تا پایان حوزه استحفاظی اسلام آباد باقی بماند.
2.  حریم آسفالت
آقای طالب شنگولان با اشاره به مشکلات حریم اشاره داشت در این روستا مشکل حریم برای گرفتن آب و برق وجود داشت که طبق جلسه ای که در استان برگزار شد همان 38 متر موافقت شد و در حال حاضر هیچ مشکلی در رابطه با حریم آسفالت وجود ندارد.
3. طرح باز نگری محدوده روستای زهوکی
آقای طالب شنگولان در رابطه با طرح بازنگری محدوده ی زهوکی اظهار داشتند بین تمام روستاهای میناب اولین روستایی که طرح بازنگری اش مصوب شد روستای زهوکی است البته با تلاش اعضای شورای اسلامی و دهیار محترم اکنون مجوز طرح بازنگری گرفته شده است و ان شاء الله به زودی محدوده ی روستای زهوکی به حالت قبل تا جایی که دستگاه های مربوطه تشخیص دهند بر خواهد گشت و زهوکی دوباره وسعت خواهد گرفت تا مشکل مردم در خصوص آب و برق و سند گرفتن در این رابطه حل شود ضمناً قرار بر این شد که بنیاد مسکن این طرح بازنگری را اجرا کند.
4. اتمام ساخت منبع آب زهوکی
معاون شورای محترم زهوکی در رابطه با منبع آب روستا گفت ساخت منبع آب زهوکی پس از چند سال به اتمام رسیده و عملیات آبگیری انجام شده و شیر فلکه ها هم  نصب شده است.
وی افزودند ریاست محترم اداره آب و فاضلاب اعلام کردند که مردم به این اداره مراجعه کنند و فقط بابت تغییر انشعاب حدود 15 یا 20 هزار تومان باید پرداخت کنند.
5. سالن ورزشی چند منظوره ( بانوان ) و زمین چمن مصنوعی و زمین بسکتبال
معاون شورای محترم زهوکی اظهار داشتند این زمین ورزشی در شهرک کوثر زهوکی قرار دارد و گمان نکنم در هیچ روستایی در شهرستان میناب، زمینی با این موقعیت از طرف شورا و دهیاری برای چنین کاری اختصاص یافته باشد.
همچنین ایشان خاطرنشان کردند که شاید از طرف آموزش و پرورش در بعضی از مدارس چنین کاری انجام شده باشد اما در هیچ روستایی شورا و دهیاری چنین کاری انجام نداده اند اما در زهوکی این کار انجام شده و اکنون تیم بسکتبال روستا تشکیل شده و اعضای تیم در حال تمرین هستند و این تیم در مسابقات شهرستان میناب شرکت خواهد کرد.
معاون شورای زهوکی افزودند که هفتاد درصد کارها انجام شده و در صورت تأمین اعتبار در چند ماه آینده کار به اتمام می رسد. همچنین ایشان از کمبود بودجه و تاخیر در واریز آن اعلام نارضایتی کردند
6. خانه قرآن و خانه عالم و فرهنگ سرا
معاون شورای محترم زهوکی اعلام کردند که خانه قرآن آماده است و تنها مشکل نبود برق آن است.  ایشان افزودند متاسفانه تیر برق از این مکان رد نشده همچنین گفتند تاکنون چندین بار برای سه تیر برق به اداره مراجعه کرده اند اما اداره برق فعلا همکاری نمی کند اما الان قول داده اند که تعدادی تیر برق برای این مکان اختصاص دهند که مشکل خانه قرآن حل شود
در مورد خانه عالم نیز ایشان اظهار داشتند که خانه عالم تا مرحله سقف پیش رفته است.
در ادامه افزودند که تیرچه و بلوک برای سقف را آماده کرده اند و فقط به میلگرد نیاز دارند و از خیرین درخواست کمک کردند که هر چه سریع تر خانه عالم برای مسجد جامع زهوکی آمده شود
همچنین در پایان به دلیل اینکه این گزارش در  مسجد جامع علی ابن ابی طالب زهوکی ارئه شد خاطرنشان کردند که برای مشاهده ی بخشی از کارهایی که توسط شورای زهوکی در مدت این سه سال در مسجد جامع علی ابن ابی طالب زهوکی انجام شده قابل مشاهده است.

در پایان می توانید تصاویری از این مکان های ارئه شده در گزارش را مشاهده کنید

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید